Hoi

Ik heb een reeks gebruikers in een db staan,
in formaat U.

Nu wil ik hier degenen uithalen die vandaag jarig zijn...

Ik kan dit doen door alles uit te lezen, en te controleren, maar dan leest ie de hele reeks uit, en ik zou de select wat willen beperken ...

Iemand een ideetje? :)
Idee 2:
Ik kijk welk jaar we zijn, en ik maak een datum van vandaag in formaat U, en kijk of er delen groter zijn, maar toch kleiner dan de volgende dag...

Eens proberen
wat is formaat U?
en dit moet wel kunnen

<?PHP
$datum = date("d.m");
$dbres = mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `verjaardag`='$datum'");
while($info = mysql_fetch_object($dbres)) {

echo "<td>$info->naam</td>";

}
?>
Euhm Han...

Jouw script zal niet werken...

U
Seconds since the Unix Epoch (January 1 1970 00:00:00 GMT)

PHP.net

Nuja, ben er nog niet uit ;)
<?php
$vandaag_start = date('U', mktime(0, 0, 0, date('m') , date('d'), date('Y')));
$vandaag_eind = date('U', mktime(23, 59, 59, date('m') , date('d'), date('Y')));
?>
Dan weet je wat vandaag is, maar data('U') voor verjaardagen lijkt me niet echt slim:
<?php
$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE verjaardag < " . $vandaag_start . " AND verjaardag > " . $vandaag_eind . " ORDER BY veld";
# Uitvoeten etc ...
?>
Dat zal dus niet werken, maar mss kom je hierdoor op een idee ^^
Mja, ik dacht ook aan zoiets, maar door dat je date("Y") hebt bij je mktime, zal het nooit lukken... Want niet iedereen is geboren in 2004...

Date("U") heb ik, omdat dit op andere vlakken handig was, en ik wou een extraatje om nu de jarigen te tonen... Wat me dus duidelijk niet goed lukt :p
Het kan natuurlijk wel maar dan krijg je wel een boel queries ...
Mja true, je kan bvb ook de hele lijst laten overlopen en dan kijken bij elk record of de maand & dag over eenkomen... Maar das niet echt geweldig...

Best maar niet dus...
Kheb nog eens nagedacht mss dat dit je helpt :)
Kheb het niet getest ^^

SELECT *
FROM tabel
WHERE FROM_UNIXTIME('veld', '%e %c') = DATE_FORMAT(NOW(), '%e %c')
ORDER BY veld
Hmmz :) Geeft niet direct iets.. Maar ik ga eens doorzoeken hierop :D Bedankt :D
<?
mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE FROM_UNIXTIME(veld, '%e %c') = DATE_FORMAT(NOW(), '%e %c')");
?>

Dit is de correcte oplossing ;) Mss kan iemand het nog gebruiken... Dank aan Mitch :p Ik heb het niet gevonden :p enkel de ' moesten weg rond de veldnaam :)

Reageren