Ik dacht dat zoiets hier al was gevraagd maar ik kon het niet meer vinden, mss iemand anders wel, of iemand die het gewo0n weet.

Hoe forceer je een download?
Ik heb dus een script dat wat database updates doet etc, en daarna van mij een download moet starten, maar sommige bestanden willen niet gelijk, neem bijvoorbeeld .php, .pdf etc, die worden dan gewo0n geopent ...
Jeuh, ik heb um gefixt :D

Nu wil ik dat het venster dat het 'Save as' windowtje opende gesloten wordt, dat probeerde ik zo:
<?php

# Hier de dload headers etc ...

# Venster sluiten
echo '<script language="JavaScript">';
echo 'window.close();';
echo '</script>';

?>

Maar dat wil ie niet :|
Kun je de werkende code even hier posten? Ben er wel benieuwd naar.

-- stomme vraag verwijderd --

moet je perse een nieuwe pagina openen voor een geforceerde download dan?
Shit zeg.. zit ik echt een hele boeiende post samen te stellen... lees ik Mitch' post nog een keer... Zit ik me daar nog meer offtopic dan met deze post.. :D

Elwin
moet je perse een nieuwe pagina openen voor een geforceerde download dan?

Neej, maar dat was in mijn geval het makkelijks omdat er al output is en ik niet alles wilde gaan bufferen, snappie? :P

Maar het lukt dus nog altijd niet :|
Maar eens geprobeerd met self.close() maar ook dat werkt niet, het schermpje moet automatisch weggaan, dan moet toch kunne?
neej het is active inhoud. Dit is sinds sp2 tegen gehouden en andere browsers dan IE heeft dit al nooit gewerkt. Srry mitch
Dus een venster kan niet uitzichzelf weer weggaan :(
Ach dan ook niet :@
misschien kan je er zo'n javascript windowtje van maken zonder adresbalk en menu en zo, en dat die dan zegt dat de download komt en dat mensen dat venster veilig kunnen sluiten?

Reageren