hey,

in deze stukje code zit een fout maar waar?
(ik zet hem ff tussen de <? en ?> omdat dat makkelijker is voor de colercoading)
<?
mysql_query("INSERT INTO members (id, ondertitel, geslacht, avatar, gebruikersnaam, naam, wachtwoord, status, email, ip, activatie, datum) Values ('', 'Nieuw Lid', '".$_POST['geslacht']."', 'Geen', '".$_POST['gebruikersnaam']."', '".$_POST['naam']."', '".$_POST['wachtwoord']."', 'Lid', '" . $_POST['email'] . "', '" . $_POST['ip'] . "', '".$activatiecode."', '".$_POST['datum']."')") or die(mysql_error());
mail("" .$_POST['email']. "", "Profiel Activeren", "
Beste ".$_POST['naam'].",
Je hebt je zojuist aangemeld op ".$jouwebsite.".
Om te kunnen inloggen op je Account moet je je Account activeren via de volgende link:
?>
de fout is:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /home/thevissi/public_html/webmasters-site/aanmelden.php on line 52

de code is vanaf lijn:
45 t/m 57.

wie ziet de fout?
greetz jeffrey
eejz hoe maak ik een mysQL database..?
lichteraan of je zelf host ofdat je een host hebt. soms zit er een db bij en dan staat er of al eeen db of moet je een db toevoegen via een link ofzo

greetz jeffrey
@Jeffey

Je hebt je string vergeten af te sluiten met: ");
@daan maak zelf een topic aan veel duidelijker. Maar gebruik eerst onze zoekvriend eens ;)
eejz ja ik heb een site waar ik alles op kan zetten enzo maar hoe maak ik dan een mySQL database of kan iemand mij een volledige toezenden..???? stuur hem dan maar naar [email protected] vriendelijke groet daan
daan schreef op 01.11.2004 20:39
eejz hoe maak ik een mysQL database..?

Als je server dit is bestaat de db al..
als je op localhost draait mysql installeren

een tabel maak je aan met bv. phpmyadmin (www.phpmyadmin.net) of met een opdracht:
<?
CREATE TABLE `forum_smilies` (
`id` int(8) NOT NULL auto_increment,
`code` varchar(10) NOT NULL default '',
`image` varchar(220) NOT NULL default '',
`naam` varchar(220) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;
?>
(vb)...

Hoop dat je et snapt :)...

waardes zet je erin met INSERT INTO gebeuren :)
eejz ja ik heb een site waar ik alles op kan zetten enzo maar hoe maak ik dan een mySQL database of kan iemand mij een volledige toezenden..???? stuur hem dan maar naar [email protected] vriendelijke groet daan

Kerel, zoek eerst eens op waar je mee bezig bent...
@rafael:

In de roos ;p
Greedyxl schreef op 01.11.2004 21:07
@rafael:

In de roos ;p

Vink ook :)
Greedy: nja, hallow... wat komt ie ook vragen..
ik ben ook geen "master" zoals onder m'n nick, maar ik weet toch wel waar ik mee bezig ben... :/

Reageren