Hallo nogmaals,

ik heb een gastenboek met een mysql database. Als het gastenboek nu vol aan het raken is of ik wil iemands ip adres achterhalen dan log ik in via phpMyAdmin via mijn ISP. Dit is heel omslachtig doordat ik twee maal moet inloggen met wachtwoorden en usernames die niet zijn te onthouden.

Nu ben ik bezig met een klein script te maken zodat ik iemands ip adres kan achterhalen. Dit is inmiddels voldoende gelukt. Op deze manier:

$result = mysql_query ("SELECT * FROM gastenboek ORDER BY id DESC");

if ($result && mysql_num_rows($result) > 0)
    {
        while ($row = mysql_fetch_array($result))
        {
            echo ''.$row['id'].' '.$row['auteur'].' '.$row['ip'].'<br>';
        }
    } else {
        echo 'Geen data gevonden';
    }

Nu wil ik ook een knop of zo maken waarmee ik alles uit de database DELETE behalve de laatste 200 berichten. Er kan niet met datums gewerkt worden omdat deze niet goed zijn gebruikt. De datum komt namelijk als gewoon tekstveld in de mysql database te staan. De berichten in het gastenboek worden dan ook gesorteerd op ID.

Kan iemand mij een voorzetje geven of iets dergelijks??

<a href="?del=del">Verwijderen</a>

<?php

if(isset($_GET['del']) && $_GET['del'] == 'del'){

//query + uitvoer

}

?>

nogmaals, waarom zou je dit doen. Je hebt er niks aan. Als jij 99999999999999999999 records hebt in je tabel zou je eventueel kunnen opschonen maar dat ik toch nergens voor nodig zolang niks eronder lijdt.

Bassos, je bent erg koppig moet ik veronderstellen, je negeert juiste adviezen.
PHPhulp is er om juiste adviezen te leveren... als je die niet wenst vraag ik me af wat je hier dan wel verwacht...
Ik ben blij met al jullie adviezen ook gaan die tegen mijn gedachten in. Ik ben namelijk altijd goed geholpen hier. En ik weet nu dat er andere oplossingen voor mijn probleem zijn. Maar zie dit meer als een tussenoplossing.

Ik heb namelijk de keuze om mijn gastenboek aan te passen of even een simpel DELETE scriptje maken. Nu heb ik niet zo heel veel tijd en kunde dus kies ik voor de snelste en simpelste oplossing.

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Reageren