in het kader van mijn OOP- en AJAX adventures zou ik graag willen dat jullie even kijken naar een testpagina voor dynamische selects. Ik ben benieuwd of het crossbrowser werkt en sta open voor suggesties.
Werkt hier prima in IE5.5, IE6, IE7, FF1.5, FF2 en Opera.
Een suggestie is om nog als je het eerste veld waarin je de soort kiest weer terugzet naar --kies een categorie-- dat je dan het veld weer laat verdwijnen waarin je --kies een naam-- hebt staan.
Wat ook mooi is, vind ik is als je meteen al de 2 selects hebt staan, waarin alle namen in de 2e selectbox alfabetisch staan gesorteerd. Om hierin niet zo lang te hoeven zoeken kan je dan de 1e selectbox gebruiken om het rijtje te verkleinen naar de categorie waaruit je een item wilt vinden. (hopelijk leg ik het duidelijk genoeg uit)
Mijn 2e tip is denk ik ook mooi in combinatie met je suggestion script die we van de week testten. Je hebt nu alleen/ vooral plaatsen uit N-H in je lijst staan, maar als je een array met plaatsen door heel nederland hebt, kan je ze bijvoorbeeld indelen op regio/ provincie.
Kies je eerst een provincie wordt je search beperkt tot plaatsen in die provincie (scheelt een slok op een borrel, voor de lengte van je suggestielijst) Misschien een leuke combinatie voor die 2.
(dit is nu niet echt van belang voor dit topic, dat weet ik ook wel, maar ik vond het wel een leuk idee, en die wou ik je niet onthouden)
@ Frank: aha, daar was ik vooral ook benieuwd naar, thanks!
@ Robert: meteen een tweede selectbox met alle mogelijkheden kan zeker, maar: stel dat iemand niets kiest uit box 1 en meteen iets kiest uit box 2. Dan zou in box 1 wel weer automatisch de juiste categorie gekozen moeten worden natuurlijk. Ga ik even over nadenken.