Ik heb nu mijn tabel collatie als utf8 gedaan en kan nu dan ook chinese en japanse tekens toevoegen wat niet met latin1 kon...
Maar als ik nu in phpmyadmin de rij bekijk met die chinese/japanse tekens zie ik ze gewoon maar op mijn eigen website zie ik ze niet http://84.105.39.21/
Dit is de query
SELECT title, link, info FROM anime_videos WHERE type = 'tube' ORDER BY date_added
Zouw ik hier nog iets aan moeten toevoegen? Of moet ik iets met de output doen van php? Een bepaalde meta tag of header?
O ja klik op dat plaatje en dan zie je een filmpje verschijnen en een titel met allemaal vraagtekens...
Ontopic: Heb geen ervaring met het probleem dat je nu hebt, ik gebruik voor alles UTF-8 en dat werkt tot nu toe zonder enig probleem. Ik moet wel bekennen dat ik chinees nog niet heb geprobeerd/getest. Valt gelukkig niet binnen de doelgroep!
[quote='mebus schreef op 04.04.2007 14:32']Sorry is innoDB dan beter? Ik dacht dat MyISAM beter was of niet?
InnoDB heeft ook de mogelijkheid tot transacties enzo, en daarmee kan je ook relaties aanmaken. InnoDB komt een stuk dichter bij postgresql dan MyIsam[/quote]
O oke:p Dan zet ik ze zo gelijk innoDB:) Eerst even laatste aflevering van Futakoi kijken:):P