<table width=100% bgcolor=#b5d2eb><tr><td>
<table width=100% bgcolor=#a9c6df><tr><td>
<?
/*
for ($i = 0; $i < count($values) && count($key); $i++){
if ($value == $i && $key == $i){
echo "<b>Ceramic to Ceramic</b>";
break;
}
}
*/
foreach ($waarden as $key){
$index = 0;
$index++;
if ($key == 0 )
echo "<b>Ceramic to Ceramic</b>";
break;
}
if ($key == 1){
echo "<b>Fabric to Ceramic</b>";
break;
}
//<b>Fabric to Glass</b>
?>
ik wil dus dat als je bij box 1 iets kiest en bij box 2 dan moet hij de namen op een nieuwe pagina weergeven..
ik zie nu wel de gegevens in de dropdown box maar hoe kan ik de waardes door geven vb: if box 1 == ceramic && box 2 == Fabric go to page index3.php
Daarvoor gebruik je $_GET['naam_formulierveld'] in het geval dat je get gebruikt (waarden zie je ook in je url) en $_POST['naam_formulierveld'] voor het geval dat je method de post methode is.
Met:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST"){
controleer je of je formulier als is gepost. (wil je controleren op get, verander POST dan in GET)
aha, dat heb ik gedaan, maar hoe zorg ik er nou voor dat de naam in de combo boxes blijft staan(selectie wat de gebruiker maakt) en dat ik dan daaronder mijn informatie kwijt kan over de gegevens. of moet ik dan voor iedere keuze van de gebruiker een nieuwe pagina maken?
Owja, en $_POST['value'] is het resultaat van je selectbox, dus als je :
<?php
foreach
(
$values as $value )
{
if($value=$_POST['This']){
$selected='selected="selected"';
}
else{
$selected='';
}
echo "<option value=\"".$value."\" ".$selected.">$value</option>\n";
}
echo "</select>";
echo " to ";
echo"<select name = 'That'>";
echo "<option value=That>(That)";
?>
Zie dat je een value mee moet geven aan de option, voordat je de waarde uit kan lezen.
Hey bedankt voor je hulp Robert, maa r ik krijg deze foutmelding:
<?
Notice: Use of undefined constant Fabric - assumed 'Fabric' in c:\AppServ\www\artmiks\thistothat\index3.php on line 105
?>
maar ik heb al een andere manier gevonden om het te krijgen hoe ik het wil. het is niet echt dynamisch, maar het werkt en ik snap de code :).
Die foutmeldingen hebben niets met dit script te maken, maar zitten in je bbcode.class.php, niet in mijn scriptje. Probeer het scriptje maar eens standalone te draaien, zonder de rest erin. Je krijgt dan geen errors te zien, en bovendien onthoudt die de gekozen waarden. -> precies wat jij wil!