hoe kan je als een textveld niet is ingevuld dat er dan in de database tog iets komt te staan.
ik gebruik het voor een avatars.
bijv.
een textveld en ik haal de text die die perssoon al eerder heeft ingevult.
eerst had de user: avatars/avatar.gif alleen nu wil die geen avatar meer dan vult die niks in. (laat her veld leeg). alleen hoe kan je dan bijv. dan tog geen-avatar.gif opslaat in de database??
Naar mijn weten werkt de manier van Rafael meestal, maar oudere browsers en browsers als konqueror (dacht ik hoor - konqueror gebruik ik alleen voor filemanagement) sturen weldegelijk postdata mee met een niet-ingevuld vlak. Dave zijn methode werkt iig altijd. Je moet maar eens een tcap of tcpdump gaan bekijken bij IE3 of zo. Dan zie je meteen wat ik bedoel.
hey,
ik heb de manier van rafael geprobeerd alleen denk ik dat ik een foutje heb
<?
if($_POST['wijzig']){
$update = "UPDATE members SET naam='".$_POST['naam']."', geslacht='".$_POST['geslacht']."', ondertitel='".$_POST['ondertitel']."', onderschrift='".$_POST['onderschrift']."', icq='".$_POST['icq']."',
msn='".$_POST['msn']."', hobby='".$_POST['hobby']."', ubb='".$_POST['ubb']."', avatar='".$_POST['avatar']."'
$afbeelding = "geen-avatar.gif";
} else {
$afbeelding = $_POST['avatar'];
WHERE gebruikersnaam='".$_COOKIE['gebruikersnaam']."'";
$query = mysql_query("$update") or die(mysql_error());
echo "Profiel is succesvol gewijzigt, een moment geduld..";
echo "<META HTTP-EQUIV='refresh' CONTENT='2; URL=index.php?p=profiel&id=".$_COOKIE['gebruikersnaam']."'>"; ?>
er is een foutje. dit is vanaf regel 8
fout:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /home/thevissi/public_html/webmasters-site/wijzigen.php on line 12
nee nu krijg ik
Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/thevissi/public_html/webmasters-site/wijzigen.php on line 14
is het anders makkelijker dat ik heel de pagina hier post?