Ik heb dankzij deze site veel bijgeleerd over php...
Ben nog een volledige leek... maar trek heel goed mijn plan met de hulp die ik vind op het internet en zeker op deze site!
Maar nu zit ik met een vraag en vind niet direct een oplossing!
Ik heb een nieuws pagina gemaakt die de gegevens weg schrijft naar mysql... het nieuws systeem (waarvan ik de codes heb gebruikt die op het net te vinden waren) had oorspronkelijk geen techniek om tekst in BOLD, ITALIC enz... weg te schrijven.
Ik heb al door middel van javascript ervoor kunnen zorgen dat het mijn tekst die weg geschreven word met HTML tags ook weg kan shrijven.
Maar als het nieuws systeem zijn gegevens opvraagt uit msql zie ik ook nog die tags... en ik wil eigelijk dat ze omgezet worden zodat de html tags de layout word.
Ik hoop dat jullie het een beetje kunnen begrijpen?
Zou gewoon moeten werken?
Als je de code uit de database haalt, en in de tekst staat letterlijke html code (dus < en niet <) dan moet dat volgens mij gewoon automatisch in html worden omgezet.
Zou gewoon moeten werken?
Als je de code uit de database haalt, en in de tekst staat letterlijke html code (dus < en niet <) dan moet dat volgens mij gewoon automatisch in html worden omgezet.
Voor de TS:
Je kan beter alles in UBBC wegschrijven en daar een 'ubbc parser' overheen halen (zodra je de tekst laat zien). Op die manier is het onderhouden van de teksten makkelijker.
Waar kan ik meer info vinden over UBBC?
Want heb al gezocht maar het iets wat voor gevorderde is volgens mij... want vind niet echt een duidelijke uitleg hoe en wat?
Maar in eerste instantie zou ik natuurlijk graag ook dit probleem willen kunnen oplossen...