Je moet wel een heel stom rund zijn om hier in te trappen, op straat zou je ook niet iemand vertrouwen die jou een copietje van zijn bankafschrift geeft met een overschrijving naar jouw rekening.
Nee nog erger, op straat kopen mensen een laptop-tas met stenen of pakken water er in.
@Frank: Hoezo een stom rund zijn? Je moet maar gewoon een goed vertrouwen hebben en je bent de l*l.. Je bent er immers zelf ook ingetrapt zeg je net =D..
Weinig aan te doen, ik heb gelukkig eerst even gezocht op internet.. anders had ik het ook gehad
Jongens, als iemand iets van je wil kopen, prima, dan wel boter bij de vis. Dus eerst geld (contant of op jouw bankrekening) en dan pas de overdracht van de gekochte waar. Persoonlijke mening: Je moet wel een heel stom rund zijn om hier in te trappen, op straat zou je ook niet iemand vertrouwen die jou een copietje van zijn bankafschrift geeft met een overschrijving naar jouw rekening. Waarom dan wel op internet?
Ze kunnen het bedrag zo weer storneren en dan zit je daar dan zonder je waar en zonder je geld.
Ze kunnen het bedrag zo weer storneren en dan zit je daar dan zonder je waar en zonder je geld.
Nee, niet waar (zei de voormalige bankmedewerker). Een automatische incasso kun je storneren (binnen 1 jaar), met een overboeking staat het geld op jouw rekening en kan een ander er niet meer bijkomen.
Wanneer ik mij vergis met een overboeking en ik maak per ongeluk geld over naar jouw rekening, mag ik hopen dat jij zo eerlijk bent om het terug te geven. Niets of niemand kan mij daarbij helpen (ook de bank niet), jij bent de enige.
Edit: Ik word echt schijtziek van al die stomme typo's!
@wout ik snap het probleem niet..
via paypal vond hij goed.. dan kon je toch geld aannemen en aangetekent versturen.. ?
als jij je geld hebt is er toch geen probleem..
Je hebt PayPal en 'PayPal'. Beide sites lijken als 2 druppels water op elkaar, de email zien er vrijwel hetzelfde uit, etc. etc. Echter, bij 'PayPal' kun jij je geld niet opvragen en bij PayPal kan dat wel.
Wanneer jij dus een email ontvangt die roept dat jij een PayPal-betaling hebt ontvangen, NOOIT via een link naar de site gaan, ALTIJD ZELF naar de browser gaan en de url intikken (of je eigen bookmark gebruiken). Dan weet jij zeker dat je op PayPal zit en niet op een fake.
'Thanks and God Bless you.' is trouwens iets wat in vrijwel alle Nigeria-email voorkomt. Vooral grappig omdat Nigeria voornamelijk Islamitisch is...
Als het om zulke bedragen gaat verkoop ik het toch liever gewoon aan iemand in nederland. En dan het liefst dat ie gewoon even langs komt om het op te halen en te betalen of dat je zelf bij diegene langs gaat. Scheelt een hoop gezeik :)
?
Onbekende gebruiker
11-04-2007 12:56
Ik zou hier inderdaad voor oppassen voor dit soort mensen. Je weet maar nooit. Vaak zat die je bij Opgelicht oid. mensen die opgelicht zijn door buitenlanders.
Vaak zat die je bij Opgelicht oid. mensen die opgelicht zijn door buitenlanders.
Die buitenlanders ook altijd!
Ben er zelf ook een...
Hou toch op zeg, iedereen is buitenlander (net zoals dat je ook binnenlander bent) en in iedere groep kom je klootzakken tegen. Dit soort domme uitspraken over 'buitenlanders' doet mij altijd denken aan een gebrek aan intelligentie. Ik hoop dat ik het mis heb en dat je zelf ook inziet hoe dom dit soort uitspraken zijn.