ik zoek een scriptje dat zegmaar een melding geeft als een rij ontbreekt dus,,
in de tabel staan de volgende ID's
4
5
6
7
8
9
en het script moet een melding geven als er een verwijdert is dus als er bv nog maar,,
4
5
7
8
9
staat nu is de 6 weg
is dit mogelijk??
zelf d8 ik van ze allenmaal laten verschijnen en steeds een getal hoger maken en als dat dan verschilt een melding geven
?
Onbekende gebruiker
13-04-2007 19:28
@frank hij zij::
Er is geen verband tussen id 1 en id 2 of id 3. Er kan dus onmogelijk eentje missen, het is dus ook niet nodig om te zoeken naar id's die zouden missen. Ze ontbreken namelijk niet.
,,
ALS IEMAND ZE ZOU VERWIJDEREN!!!!!
het scriptje hoeft trouwen ook maar een keer per week te lopen ofzo gewoon een controle
als rijen staan
1
2
3
4
5
ik verwijdern in phpmyadmin rij 3 dan zegt dat script dat er 1 mist
?
Onbekende gebruiker
13-04-2007 19:29
@frank hij zij::
Er is geen verband tussen id 1 en id 2 of id 3. Er kan dus onmogelijk eentje missen, het is dus ook niet nodig om te zoeken naar id's die zouden missen. Ze ontbreken namelijk niet.
,,
ALS IEMAND ZE ZOU VERWIJDEREN!!!!!
het scriptje hoeft trouwen ook maar een keer per week te lopen ofzo gewoon een controle
als rijen staan
1
2
3
4
5
ik verwijdern in phpmyadmin rij 3 dan geeft dat script een foutmelding
Ik krijg heel sterk de indruk dat je enige basiskennis m.b.t. databases ontbeerd. Er mist niks, dus is er ook niks fout. En mocht er een verband zitten tussen de records, dan leg je dat verband met een foreignkey. De constraint begint dan vanzelf te piepen wanneer er iets fout gaat.
?
Onbekende gebruiker
13-04-2007 19:33
dat was een foutje ik bedoelde dan geeft het script een melding
Als je een goed applicatie bouwt hoef je niet in phpmyadmin te komen als het klaar is.
Maak voor alle admins een scherm waarin ze alles kunnen doen, of in ieder geval wat jij ze wil laten doen, waarschijnlijk dus alles behalve verwijderen ;-)
?
Onbekende gebruiker
13-04-2007 19:41
daar ben ik mee bezig en als een admin iets doet zet hij in de tabel wat hij gedaan heeft en aangezien ik een van mijn admins wel aanzie voor het smokkelen met getallen doe ik dat en als hij dat ik phpmyadmin komt en een rij verwijder krijg ik dat te zien:),,maar hij snapt niet veel van php dus in zo een valletje trapt hij wel:P
aangezien ik een van mijn admins wel aanzie voor het smokkelen met getallen
Er valt niks te smokkelen aan id's.
En wanneer jij niet wilt dat iemand data kan verwijderen, zorg je er voor dat ieder record een status krijgt: actief / inactief.
Vervolgens ontneem je de gebruikers de rechten om DELETE-queries uit te voeren en klaar ben je. Het enige dat zij kunnen doen, is een UPDATE op de kolom 'status'.