Voor een informatica PO (praktische opdracht) moet ik een DVDdatabase maken. Nou heb ik alles aan de praat gekregen, kan dingen toevoegen, verwijderen, updaten en een tabel bekijken met gegevens.
Mijn vraag was nou;
Hoe kan ik zorgen dat de titels van de DVD's klikbaar worden en zodra je op zo'n titel klikt je alle gegevens van die DVD te zien krijgt?
Heb al verscheidene tutorials op phphulp doorgekeken, maar wordt er niet echt veel wijzer van. Dit is ook de eerse keer dat ik met PhP werk :)
Nergens zit nog beveiliging op dus gelieve niet dingen aanpassen.
@jan koehoorn..
het was niet de bedoeling voor een bump ;)
zal er op letten.. zie het nu pas nu jij het zegt
@pepijn..
ik heb php meer een deels onder de knie gekregen van
'voorgekauwde' stukjes script met veel commentaar/uitleg
erin.. vandaar dat ik ALS ik het voorkauw er genoeg
commentaar bij zet..
Nou, ik vind dat er wel een kwalitatief verschil zit tussen een vragende bump en een helpende bump. Met de tweede soort heb ik eigenlijk totaal geen moeite.
Hartstikke bedankt voor de moeite Marvin! Ben een flink stuk opgeschoven en bedankt voor je compliment :)
Ik moet eerlijk bekekenen dat de meeste van die codes me niet echt veel zeggen en ik echt helemaal onder aan de ladder zit als het gaat om PhP-kennis. Daarom waardeer is ook zeer de behulpzaamheid hier :)
Ik heb met behulp van dat script van Marvin nou doorgekregen hoe ik ervoor zorg dat de titels klikbaar worden. Wat nog niet lukt is de bezoeker door verwijzen naar 'dvd.php' waar dan alle gegevens, van de titel waar op is geklikt, in een verticale tabel worden weergegeven.
Heb geprobeert wat in elkaar te knutselen maar daar kwam weinig van :P
Heb trouwens jou beschrijvingen erin laten staan, Marvin, is wat makkelijker voor mezelf :)
je hebt het niet goed gedaan(en ik ook niet haha)..
klein foutje maar.. zoals je nu hebt gedaan is
dubbel op.. je werkt nu met 2 pagina's terwijl
dat script eigenlijk al 2 pagina's is (in zijn eentje ja)
het script wat ik voor je schreef is meteen allebei die pagina's in 1..
dus:
<?
if(isset($_GET['id'])) // als er een id nummer in de url is doe,
{
// dit...dus dit is zeg maar wat jij nu dvd.php hebt genoemd
// (niet nodig dus)
// hier komt het overzicht te staan van de aangeklikte film
}else{ // en als er geen id in de url staat doen we dit hieronder:
// hier dus het totaaloverzicht weergeven zoals
//hij al goed doet nu..
}
?>
dvd.php hoef je dus niet te gebruiken...
in mijn script hierboven (die lange) zaten een paar tikfoutjes die heb ik verbeterd dus probeer dat script eens opnieuw.. dan zou die moeten werken..
Denk er wel aan je input te controleren ;-) je controleerd nergens o $_GET['id'] wel numeriek is, dus kan daar vrij gemakkelijk sql injection plaatsvinden...
@pim
je hebt gelijk.. dat was in het eereste stukje van me code zoals hierboven te zien is wel.. in de lange ben ik het vergeten bedankt voor de tip...
Super bedankt! De hulp is zeer gewaardeerd, echt super! :D
Ik heb nog 1 klein vraagje en dan zijn jullie van me af :P
Hoe kan ik een link (a href) zomaken dat als je op de link klikt de tabel in opvragen.php wordt gesorteerd op bijvoorbeeld titel? Heb al meerdere dingen geprobeert, maar kom er maar niet uit.