Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bezig met een forum geheel uit mijn hoofd met mijn kennis die ik tot nu toe heb te maken.

Ik stuit echter op een heel raar probleem, iedere keer wordt de volgende error naar mijn hoofd geslingerd:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\XAMPP\xampp\htdocs\xampp\www\echte_site\sub_paginas\Forum_test.php on line 54

Het gaat om dit script:

if( ($categorie) AND (!$topic_id) )
{
  include("db_connect.php");
  $query = mysql_query("SELECT `id`, `categorie`, `onderwerp` FROM forum WHERE categorie = '". $categorie ."' AND topic_key = '0'");

while($line = mysql_fetch_array($query)) // geeft rare error
  {
    $topicid 	= $line['categorie'];
    $categorie 	= $line['categorie'];
    $onderwerp  = $line['onderwerp'];	
    print("<a href=\"?pagina=forum&cat=$categorie&topicid=$topicid\">$onderwerp</a><br />");
  }
}

Ik heb dus eerst een test bestand, deze dus in een andere map gemaakt, en deze werkte perfect. Vervolgens wilde ik deze includen in een pagina, en kreeg deze error.

Na een hoop nadenken, ben ik tot de conclusie gekomen, dat exact het zelfde bestandje in de root, perfect werkt, maar in een andere locatie, een mysql error retourneerd.

Zou dit probleem kunnen ontstaan door bepaalde configuratie instellingen?

Bij voorbaat dank
Tip: $vars horen niet tussen quotes. Dus niet mysql_connect("$host", "$user"...... maar mysql_connect($host, $user......
Het was inderdaad een terechte mysql error, en een domme fout van mij.

Bedankt voor de hulp en voor de tips,

Nog een klein vraagje, op het moment dat er geen resultaten zijn, dat hij bijvoorbeeld zegt: "Er zijn nog geen topics in deze categorie", wat is daar dan de beste manier van om dat te fixen?

Nogmaals bedankt :)
gewoon een topic toevoegen =P
of bedoelde je dat niet haha
Nee, want bij de topic is het dus alleen op het begin, en daarna nooit meer. Daarom is het ook misschien een slecht voorbeeld.

Ik heb het dus op andere plekken wel nodig. Bijvoorbeeld bij het maken van een ratings system. Als er dan nog niet gestemd is op bijvoorbeeld een artikel of zoiets dergelijks, dan krijg je ook een error omdat de waarde 0 is. Maar op andere momenten kan dit ook wel handig zijn denk ik.
kijk je zegt het zelf eigenlijk al..
je krijgt de waarde 0 terug..

wat kun je daarmee?

je moet het zelf doen ik help alleen even een beetje met onderstaand zinnetje:
succes

"als de waarde 0 is zet op het scherm 'er zijn nog geen topics'.. anders de resultaten weergeven"

hmmm

if($line['huppelepup'] == "0") { echo "er zijn geen resultaten"; } else { echo $line['huppelepup']; }

Ik heb voor nu even genoeg hulp gehad :-) Bedankt iedereen
Nog een tip: Getallen horen nou net weer nĂ­et tussen quotes. Dus geen ...== "0") maar ...== 0)
Bedankt. Ik ga denk ik ook nog wat tutorials door bladeren enzo. Altijd handig, zodat ik straks wat minder van dit soort kleine foutjes maak.

Reageren