Ik heb van school een pc mee naar huis, heb ik XP Pro op gezet (ja, legaal) (voor 30 dagen dan ;-) ), en nu is het probleem: hij heeft geen drivers voor de ethernetkaart. Maar ik wil wel internet hebben. Dus ik laat hem alle drivers, met de hand, stuk voor stuk, die MS heeft meegeleverd, uitproberen. Geen resultaat.
Dan maar naar de HP site, zoeken op DX5150. Ik download de modem drivers, brand ze op een CD en installeer ze op de HP.
Volgende probleem: het ding is niet goed ingesteld, code 1 :S
Wat nu?
[edit]Het is trouwens een on-board kaartje.[/edit]
Drivers dowloaden van je moederbordje. opslaan. --> Start --> rechtermuisknop Mijn computer --> eigenschappen --> tabblad hardware --> apparaatbeheer --> waarschijnlijk staat er een geen vraagteken bij je Ethernet kaartje. --> dubbel klik --> zoeken naar drivers --> gedownloade mapje aanklikken. Dan zou hij automatisch de goedde driver moeten pakken. Lukt het niet PM me dan zoek ik de goede driver voor je.
@Arend, waarom extra geld uitgeven omdat iets even niet lukt? ff een paar minuten prutsen en je hebt het geld weer verdient. En weer wat geleerd.
Ik heb van school een pc mee naar huis, heb ik XP Pro op gezet (ja, legaal) (voor 30 dagen dan ;-) ), en nu is het probleem: hij heeft geen drivers voor de ethernetkaart. Maar ik wil wel internet hebben. Dus ik laat hem alle drivers, met de hand, stuk voor stuk, die MS heeft meegeleverd, uitproberen. Geen resultaat.
Dan maar naar de HP site, zoeken op DX5150. Ik download de modem drivers, brand ze op een CD en installeer ze op de HP.
Volgende probleem: het ding is niet goed ingesteld, code 1 :S
Wat nu?
[edit]Het is trouwens een on-board kaartje.[/edit]
@Arend: Ik heb de sysbeheerder van school al gebeld, maar ik mag niet op kosten van school een netwerkkaart kopen.
@Pepijn: Ik zou bij god niet weten wat voor moederbord het is. Wel staat er een vraagtekentje bij apparaat beheer.
@Luke Banning: Ok, ik zal kijken.
@Arend: Ik heb de sysbeheerder van school al gebeld, maar ik mag niet op kosten van school een netwerkkaart kopen.
@Pepijn: Ik zou bij god niet weten wat voor moederbord het is. Wel staat er een vraagtekentje bij apparaat beheer.
@Luke Banning: Ok, ik zal kijken.
Dan kun je toch opzoeken welk MoBo er in dat type PCtje hangt? Gewoon ff naar de site van die PC (HP dus?)
@Luke Banning: Idd, dat zal ik wel ff doen.
@Thomas: Oh nee hoor, die sysbeheerder op school is zo lui als de t*r*ng (hij is wel erg aardig hoor).
[edit]Hiervan (op HP.com) wordt ik niet wijzer, ook niet als ik doorklik...[/edit]
@Luke Banning: Idd, dat zal ik wel ff doen.
@Thomas: Oh nee hoor, die sysbeheerder op school is zo lui als de t*r*ng (hij is wel erg aardig hoor).
[edit]Hiervan (op HP.com) wordt ik niet wijzer, ook niet als ik doorklik...[/edit]
Je kunt het niet vinden?
Download dan een programma als AIDA32 en installeer die op die HP bak. Dan kun je via dat programma achterhalen welk MoBo erin hangt.