Het volgende:

Iedereen kent de mooie (meestal ongevraagde) emails voorzien van een gehele HTML en wat al nog meer pagina.

Nu heb ik op http://www.linkage.nl een submit a site formuliertje, dat een autoresponse bericht verstuurd dat is voorzien van de nodige HTML (ziet er op het moment niet uit, maar het werkt!) en dat vindt ik prachtig !

Hoe verstuur ik nu geheel buiten dit submit a site formuliertje ook zo'n van HTML voorziene email ?
<html> + headers mee versturen
Mmhh...
Kun je wat specifieker zijn ?

Gewoon de HTML die je voor ogen hebt als email versturen...Copy & paste e voila ?!
<?
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$bericht = "<b>Hey</b>";
mail("[email protected]","test",$bericht,$headers)
?>

Zo werkt het.
Ik heb een pagina gemaakt, dit stukje erin geplakt, emailadres aangepast en het email.php genoemd. Dit heb ik ge-upload en daarna de pagina in mijn browser geopend.

Dit was het resultaat:

Parse error: parse error in /home/projects/mijndomein3/default/detritus/linkage.nl/www/php/email.php on line 2

Als ik het stukje code in een email plak krijg ik gewoon het stukje code ge-emaild.

Ik snap er natuurlijk weer niets van...
Wat is regel 2!!!
Het is een bestandje met enkel en alleen de hier genoemde regels code, waarvan hier de 2e regel...

$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";

Tsja...
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";

Als een geprobeerd zonder dubbele spatie voor '=' ?
Weet niet of het veel maakt, maar is het proberen waard...
Nope...

Krijg precies dezelfde foutmelding.
Dit soort gekke dingetjes zijn inderdaad vaak de moeite waard, wat erg irritant is !
Je moet trouwens wel een volledige HTML pagina meesturen!
Niet alleen <b>woord</b> maar inc <html> etc ...
Dus:

<?
$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$include = "http://www.ericks.nl/dashit.html";;
mail("[email protected]","test",$bericht,$headers)
?>

zoiets ? en dit plak je dan in een email ?

Reageren