Hallo medescripters... ik ben een beginner in PHP en MYSQL en heb een simpel verjaardagsformuliertje gemaakt om verjaardagen aan een de vejaardagsdatabase toe te voegen. Echter hij geeft me steeds een foutmelding. Ik heb al vanalles geprobeerd. Wie helpt mij en laat dit sumpel scriptje werken. Mogelijk leer ik er er dan weer iets bij... Dank alvast. Ger Houben, Stein

Hier beneden het sxcriptgedeelte....

databasenaam = "familie-verjaardagen"
tabelnaam="Verjaardagskalender"

en hier dan het script (PHP, MYSQL en HTML):

<?php

if ($submit){

//maak erbining met de MYSQL-server
$server=mysql_connect("localhost", "xxxxxx", "xxxxxx");
mysql_select_db("familie_verjaardagen", $server);

//Zet voor gevaarlijke tekens (', ", en \) een extra \ (slash)
$name=addslashes($name);
$datum=addslashes($datum);
$woonplaats=addslashes($woonplaats);

//Maak Myqsl-querty om in te voegen (INSERT)
$sql="INSERT TO Verjaardagskalender (name,datum,woonplaats) VALUES ('$name','$datum','$woonplaats')";

// Voer sql uit
mysql_query($sql) or die("Er is een fout opgetreden; probeer het opnieuw aub.");

//Geef bevestignng weer
echo "Uw verjaardag is toegevoegd aan onze database!. Dank voor uw aanmelding.";
}
// Toon het formulier
?>

<form action="toevoegverjaardag.php" method="POST">
<input type="hidden" name="submit" value="yes">
<table width="464" border="0" align="center">
<tr>
<td width="157"><div align="left">Naam:</div></td>
<td width="291"><div align="left"><input name="name" type="text" size="40"></div></td>
</tr>
<tr>
<td><div align="left">Emailadres:</div></td>
<td><div align="left"><input name="meel" type="text" size="40"></div></td>
</tr>
<tr>
<td><div align="left">Geboortedag en - maand:</div></td>
<td><div align="left"><input name="datum" type="text" value="bijv. 28-01" size="40"></div></td>
</tr>
<tr>
<td><div align="left">Woonplaats:</div></td>
<td><div align="left"><input name="woonplaats" type="text" size="40"></div></td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>