Hallo,

Ik heb een halfdeaud DVD station. Probleem: als ik er een DVD of CD in doe, gebeurt er niet bij deze computer. Ook niet met een keertje F5, en ook niet als ik dubbelklik op het DVD station. En ook niet als ik dán F5 doe.
Het rare is dat 'ie tijdens het opstarten wel gewoon kan booten, dus dan wordt 'ie wel herkend. En soms, heel soms, herkent Windows mijn DVD of CD ook.
De Vobis, waar ik mijn pc (Compaq SR1719 NL) vandaan heb, zegt dat ik Windows opnieuw moest installeren. Ook al een poos geleden gedaan, aan het begin deed het station het toppie, en nu alleen af en toe.
In apparaatbeheer zie ik ook geen uitroepteken of een ander probleem. Als ik 'm even uit zet in apparaatbeheer en dan weer aanzet, ook geen resultaat. Ook als ik naar nieuwe drivers laat zoeken, vindt 'ie niets beters of nieuwers.

Wat nu?

Mvg,
Jonathan
[edit]Volgens mij houdt Arend niet zo van het Roze Boekje (GeenStijl spelling) (deaud:P)[/edit]
Waarschijnlijk is de sensor (laser) van je dvd station kapot, of vies. Hierdoor kan die de informatie op de cd niet lezen. En als die geen informatie kan lezen, is het station voor de computer leeg.
Ik heb dit zelf met een laptop gehad, heel zelden las hij de boel nog wel. Als er nog garantie op zit terug naar de winkel, en anders maar eens op zoek naar een vervangende speler.
je kunt ook een Reinigings-cd kopen en die gebruiken om de lens schoonte maken. Ik weet niet of het werkt maar je kunt het altijd proberen
Er zijn inderdaad lens-cleaning-cd's. Die hebben een klein borsteltje erop, wat langs de lens gaat. Het valt te proberen.
Donhertog schreef op 03.05.2007 13:51
je kunt ook een Reinigings-cd kopen en die gebruiken om de lens schoonte maken. Ik weet niet of het werkt maar je kunt het altijd proberen

Als het echt zo erg is als Jonathan zegt, dan is de kans klein dat de lens gewoon vies is. Als dat zo is zou je namelijk langzaam verslechtering moeten merken (of hou zou er troep overheen moeten hebben laten vallen) het gebeurt (bijna??) nooit dat ineens de lens het niet meer goed doet door viezigheid. Je zal dan soms schokken merken in het lezen en dergelijke.
Maargoed het is wel het proberen waard.
Nou ja, het rare is dat 'ie het nu wel doet. Ik heb ergens in huis wel een reinigings CD liggen, zal ik wel proberen.
Jonathan schreef op 03.05.2007 14:11
Nou ja, het rare is dat 'ie het nu wel doet. Ik heb ergens in huis wel een reinigings CD liggen, zal ik wel proberen.

Tjah, ik had het ook dat die het heel soms ineens wel even deed, maar na een reset terwijl de cd er nog in zat deed die het weer niet meer. Heel vaag. Hij had merkbaar moeite met lezen van de cd's.
Nu vertoont de mijne ook weer iets te weinig van het goede. Dan maar zoeken naar die Philips reinigings CD. Hpelijk pakt 'ie die wel :P
[edit]Ik heb die reinigings CD erin gepropt, die deed het zonder moeite, maar ik heb nog geen resultaat...[/edit]
Of gewoon doen wat de medewerkers van Vobis adviseren: Windows opnieuw installeren.

Of kan je ook niet vanaf een cd opstarten?
Ik kan wel vanaf een CD opstarten, prima, maar ik wil niet elke 2 maanden opnieuw installeren, deze computers is ook onze fileserver, ik wil gewoon een werkend DVD station.
Dan moet je het zelf maar weten. Opstarten vanaf CD werk wel... dan ligt het probleem dus echt bij Windows. Je drivers?!
Hoevaak heb je dit probleem al gehad en hoevaak heb je daarvoor Windows opnieuw geïnstalleerd?

Reageren