Hallo,

Ik heb een poosje terug op een tweede partitie een bèta van Vista geïnstalleerd. Na een poosje heb ik de partitie leeggegooid.
Maar die verveende bootmanagerzat nog op mijn c:. Dus via opdrachtprompt in XP doe ik:
del c:\boot\

Toen nog de J van yes, en de helft werd verwijderd, maar de andere helft kon die niet verwijderen. En nu krijg ik niet meer de keuze of ik XP of de niet bestaande Vista op wil starten, standaard kiest die Vista dus ik kan XP niet meer starten!
Ik heb al geprobeerd Ubuntu te gebruiken, die lukt het niet om de live CD user aan te maken, en de XP CD werkt ook niet mee. Als ik boot via de XP cd wil dat niet, dan gaat hij direct proberen om Vista te starten.

Wat nu?

Mvg,
Jonathan
Als ik het goed heb kan je dit instellen in de Boot.ini in C:\
gewoon run -> C:\boot.ini en die dan aanpassen
Wat je eventueel kan proberen als je er niet meer bij kan is winternals (of hoe dat ook heet)
Alleen is dat een beetje een gekloot om daarmee de boot.ini aan te passen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

*edit*
ik heb nog eventjes wat extra's voor je erbij gezocht
http://support.microsoft.com/kb/289022
Ik krijg bij de XP CD foutcode 7, die te maken zou hebben met incompitabele hardware. Ik heb verder nooit probemen gehad, en heb na de vorige installatie ook geen hardwareupdates gedaan.
[edit]Ik hoor net van een vriend (die mij ook die Vista CD gegeven heeft) dat de fouten die Ubuntu geeft betekenen dat er fouten in mijn HDD zitten. Er komen steeds meer dingen bij :S[/edit]
even in XP opstarten en eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart en herstelinstellingen > bewerken en even heel je vista regel verwijderen.
Uhm hoe kan ik in XP opstarten? En toevallig gaat dit over de bootmanager van Vista, dat is niet de boot.ini van XP.
Jonathan schreef op 07.05.2007 10:44
Uhm hoe kan ik in XP opstarten? En toevallig gaat dit over de bootmanager van Vista, dat is niet de boot.ini van XP.

Is dit niet hetzelfe dan? Naar mijn weten worden alle systemen in boot.ini gezet.
Nee, Vista gebruikt een nieuwe bootmanager.

Verder: Ik heb met een opstart CD wat bestanden weggegooid die in C:\boot\ stonden, maar ik krijg nog steeds die vreselijke bootmanager. Ik kon niet alle bestanden weggooien, want daar heb ik geen rechten voor. Als ik
attrib XXX -h-r-s-a
doe, met bij XXX de bestandsnaam, krijg ik de volgende error:
Invalid switch - -h-r-s-a
Ik kan nog wel ff met andere boot CD proberen, maar ik weet niet of het werkt.
[edit]Ik ben er achter dat ik C:\bootmgr (is een bestand zonder extensie) moet hernoemen, en that's it alleen heb ik dan dat probleem met rechten weer.[/edit]
staat er data op die waarde heeft? Zo nee, windows CD erin en formatten maar.
Het is me gelukt! het bleek dat attrib anders benaderd moest worden:
attrib -r -a -s -h XXX

Dat met die attributen werkt niet.
Het probleem is : De files hebben een verkeerde eigenaar , waarschijnlijk Vista.
Ga naar save mode.
Rechtsklik op de werkbalk en zet automatisch verbergen aan via eigenschappen.
Bepaal nu van alle files in de mappen stuk voor stuk eigenschappen en beveiliging.
Ga naar geavanceerd en eigenaar.
Klik de juiste eigenaar en toepassen en OK
Klik bij de nog aan staande eigenschappen ook op OK.
Nogmaals eigenschappen en beveiliging en vinkje bovenaan voor volledig beheer en OK.
Nu weggooien en zo de rij langs.wel even werk hoor.

Wat betreft dat opstartding : Installeer in de partitie waarin Vista zat even XP . Probeer bij de eerste of tweede opnieuw opstarten al in de normale XP te komen via pijltje down en het leed is geleden Vanuit de normale XP de vista map even snel formatteren of mappen weggooien en boot.ini redigeren en alles is OK
Wat betreft dat redigeren :Deze computer , eigenschappen , geavanceerd en onderste instellingen Zet nu eerst je normale XP bovenaan en OK.
Dan nogmaals die instellingen en bewerken en zorg dat je de verkeerde regel niet weggooid ! Nu is alles weer goed ,
Het is al opgelost.

Reageren