Ik wil doormiddel van een klik een div laten verschijnen op mijn site. Op dit moment doet hij dat alleen laat gelijk de rest van de div's verdwijnen. Ik wil dat hij alleen de div laat verdwijnen en zien die een id hebben. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan declareren in de functie. Ik weet dat dit in dit gedeelte moet: var divs = document.getElementsByTagName('div');
alleen ik weet niet hoe ik precies in het ('div') gedeelte ook kan aangeven dat hij een id moet zien.
javascript in de header
<script language=javascript type='text/javascript'>
function showdiv(pass) {
<b>var divs = document.getElementsByTagName('div'); ,</b>
for(i=0;i<divs.length;i++){
if(divs[i].id.match(pass)){//if they are 'see' divs
if (document.getElementById) // DOM3 = IE5, NS6
divs[i].style.visibility="visible";// show/hide
else
if (document.layers) // Netscape 4
document.layers[divs[i]].display = 'visible';
else // IE 4
document.all.divs[i].visibility = 'visible';
} else {
if (document.getElementById)
divs[i].style.visibility="hidden";
else
if (document.layers) // Netscape 4
document.divs[i].visibility = 'hidden';
else // IE 4
document.all.divs[i].visibility = 'hidden';
}
}
}
</script>
Ik begrijp dat remco alleen ik wil juist dat het id variabel is. Omdat ik verschillende id's aanroep en die worden uit de database gehaalt.
hij pakt nu alleen de eerste div en niet de andere div. Zie http://engelen.vigourmedia.nl/opdrachtgevers.php. Als je op de naam van de opdrachtgever klikt moet je de div zien, is de bedoeling.
Heel erg bedankt RedCrew dit is exact wat ik wil hebben. Ik ben op dit moment bezig met dit te realiseren op mijn website. Ik vraag me alleen af waar hij de gegevens aanroept (email, naam etc. ) over de student. Is dat in stud_toon.php?
Aan de linkerkant krijg ik nu iedergeval de opdrachtgevers. Maar ik begrijp nog niet helemaal hoe ik de data kan tonen.