Ik heb door deze tips al een heel stuk meer informatie en uitkomst, maar wat ik wil is alle namen uit de database halen. Op het moment haalt hij er maar eentje uit en geeft hij de woorden Array & Naam nog weer. Hoe haal ik die eruit?
De fouten die je maakt:
- Backticks in je query.
- Ontbrekende foutafhandeling.
- Geen controle of er wel records uit de database opgehaald zijn.
- Geen while loop waarin je de resultaten fetched.
- Je gebruikt $row['werk'] terwijl je de kolom niet ophaalt in je query.
Beter zou zijn:
<?php
$sQuery = "
SELECT naam
FROM werknemers
";
Maar nu heb ik dus met een optie geen rekening gehouden, het is de bedoeling dat de namen onder elkaar in een select lijstje komen, nu staan ze dus allemaal naast elkaar.
Dat had ik opzich van te voren kunnen bedenken, maar tja :(
Is er een manier omdat nog goed voor elkaar te krijgen?
Maar nu heb ik dus met een optie geen rekening gehouden, het is de bedoeling dat de namen onder elkaar in een select lijstje komen, nu staan ze dus allemaal naast elkaar.
Dat had ik opzich van te voren kunnen bedenken, maar tja :(
Is er een manier omdat nog goed voor elkaar te krijgen?
Nu heb ik nog 1 vraag, ik wil dat hij die naam onthoud voor een volgende pagina waarin de uren voor dat personeelslid weer weg worden geschreven naar een andere tabel. Kan ik hem nu gewoon een name meegeven? Waar doe ik dat binnen die echo statements?
De select heeft een naam, dat is "naam", alleen wanneer ik hem verzend (submitknop) dan blijft POST[naam] leeg ofzo. Hij laat tenminste niks zien wanneer ik de variable uit laat draaien.
Hoe kan dit? Komt het doordat de naam nu in PHP staat? Dat mag niks uitmaken toch?
Mod-edit
Bumpen
Bumpen binnen 24 uur is niet toegestaan. Gebruik tot die tijd je edit knopje om je bericht aan te passen.
(Bumpen is het herhaaldelijk plaatsen van reacties op een thread of onderwerp in een internetforum teneinde deze thread bovenaan de lijst te houden zodat het langer onder de aandacht van de bezoekers blijft. Dit wordt meestal als irritant ervaren en daardoor niet geaccepteerd door de moderator(s) van het forum waardoor degene die bumpt een waarschuwing of ban kan krijgen. Ook kan de gebumpte thread gesloten worden, wat inhoudt dat er geen reacties meer aan toegevoegd kunnen worden. bron:WikiPedia)