hallo,
ik zit met een probleempje, namelijk: als ik een form heb ingevuld moet ie dat in de database zetten *logisch*. maar er is een vaag probleem, niks komt in de database.

<?
//controleren van lege velden (jan koehoorn's scriptje)
function lege_velden(){
    foreach($_POST as $key=>$value){
        $value=trim($value);
        if(!isset($key)||strlen($value)<3){
            $tmp[$key]=' class="rood" ';
        }
    }
    return $tmp;
}
if(isset($_POST['aanmelden'])){
$voornaam=$_POST['voornaam'];
$achternaam =$_POST['achternaam'];
$bijdrage =$_POST['bijdrage'];
 }
//einde controle -----------------------------------------------------

//het ifje dat niet werkt --------------------------------------------
 if(isset($_POST['aanmelden']) && !($err = lege_velden())){
//in de database stoppen
}

//formuliertje:
 <fieldset>
<legend>Reageren</legend>
<input type="hidden" name="form1" value="1" />
<div id="formulier">
<p>
<label class="align_text" for="voornaam">Voornaam:</label><input' . $err['voornaam'] . ' id="voornaam" type="text" name="voornaam" value="' . $llgegevens['voornaam'] . '" readonly="readonly" />
</p>
<p>
<label class="align_text" for="achternaam">Achternaam:</label><input' . $err['achternaam'] . ' id="achternaam" type="text" name="achternaam" value="' . $llgegevens['achternaam'] . '" readonly="readonly" />
</p>
<p>
<label class="align_text" for="bijdrage">Tekst:</label><textarea' . $err['bijdrage'] . ' id="bijdrage" name="bijdrage">' . $bijdrage . '</textarea>
</p>
<input id="aanmelden" name="aanmelden" type="submit" class="smallbutton" value="Dit plaatsen" />
</div>
</fieldset>
</form>';
?> 

<? en ?> zijn alleen ff voor kleur :)
Hierzo staat het scriptje van jan koehoorn, en ik heb volgens mij alles hetzelfde. wat niet werkt is de if - en dan het laatste stukje: !($err = lege_velden())

edit: het zijn 3 verschillende lappen code.. dit staat niet letterlijk achter elkaar
Harmen schreef op 12.05.2007 14:26
en waarom werkt het bij het vb van jan koehoorn wel?

Ja, dat vind ik een goede vraag. Ik zou het zo even niet weten.

Reageren