Hallo,

Mijn pc staat continu aan (als fileserver, schoolpc, werkt en kloot pc), maar wordt maar een deel van de tijd gebruikt. Nu vind ik het zonde dat de batterijen van mijn muis en toetsenbord leeglopen.
Wat kan ik hieraan doen, of gaan die dingen vanzelf op stand-by?
Kan een andere pc in mijn netwerk nog op de gedeelde HDD's komen als ik mijn pc/fileserver op stand by zet?

Mvg,
Jonathan
Vraag 1: batterij eruit, beter weet ik het ook niet
Vraag 2: nee, maar dat kun je voor de zekerheid nog even testen.
mijn bij mijn draadloze lazer muis brand het lampje ook als de pc op stand by staat, daar schiet je dus denk ik niet zo veel mee op,
ik zie eigenlijk maar 1 soort oplossing,

*een muis en toetsen bord aan een draadje :P*
of koop zo'n muis met zo'n standaart, alleen dan heb je nog wel een toetsenbord aan een draadje nodig...
@Gijs: Te veel moeite.
@Heinen: Dacht ik al.
@Arwin: ik heb net voor 50 eurie dit setje gekocht :S

Ik denk dat ik de USB aansluiting voor in me PC doe, en 'm er steeds uittrek als ik wegga...
[edit]Nee, dan gaatie eerst een poosje zoeken en hardware install ensow. dus gewoon een paar oplaadbare batterije[/edit]
Ik heb op mijn draadlose muis (mx laser muis van logitech met dockingstation) de mogelijkheid om die uit te zetten zodat die geen energie gebruikt. Als die in het dockingstation staat gebruikt die ook bijna helemaal niks meer (en als er stroom op staat laad die nog op ook)

Het is als je draadloos wilt blijven dus een idee om te kijken naar een set die je uit kunt schakelen en anders toch echt zoals Mr. Heinen zegt aan een draadje.

Want ook al staat de pc uit dan blijft je muis/toetsenbord energie gebruiken.
Het loshalen van de ontvanger heeft hier geen enkele invloed op.
of je haalt als je weg gaat batterijen eruit :-P Kan hij ze ook niet leegzuigen.. Weet alleen niet of dat bij jouwe kan :-P
Kan wel, maar dat is gewoon veels te veel werk.
Ik heb hier 2 draadloze muizen, maar als ik die niet gebruik, gebruiken ze ook (bijna) geen stroom volgens mij. De ene (MX610) heeft batterijen en schakelt zich zelf uit. De andere (MX1000) heeft een accu en is nog nooit(!) leeg geweest.

Dus ik weet niet wat voor toetsenbord en muis je hebt dat ze leeg lopen, maar het hoort niet volgens mij.
Ik heb een Microsoft Wireless Desktop 2000. Ik weet ook niet eens óf ze wel leeglopen hoor.
bij mij gaat mijn muis(medion) uit als ik bijde knoppe(links en rechts) 3 a 4 seconden in houd en het zelfde om hem weer aan te zette

gr Johan

Reageren