[li]Ik host bij Flex Web Hosting. Daar was ik de eerste paar maanden tevreden mee, maar na een poosje kreeg ik steeds meer klachten.
Ik zat op een server die het begaf, het kostte enkele dagen (!) voordat ik verhuisd was!
Ze zeggen:
» Dagelijkse gratis complete backups van uw website.
Maar tijdens een serververhuizing (zie hierboven) hadden ze de bestanden van een dag voor de verhuizing verhuisd, en de up-to-date bestanden hadden ze niet meer. Een andere keer had ik een backup nodig, maar die hadden ze niet.
Ook draaien ze nog PHP 4, en MySQL 4. Dus ze lopen nogal wat achter.
Verder heb ik vaak dat de site van mij, de webmail, phpMyAdmin of de Direct Admin traag of helemaal off line is.
Daarnaast hebben ze geen 24/7 nummer, ze hebben wel een stringslijn waar je iets kan inspreken...
Verder zie ik op WeBBuddy, een websitemonitor, dat mijn site de afgelopen 30 dagen een uptime had van 99,605 %, en 2 uur en 49 minuten off line was. Dat komt neer op ruim 5 minuten per dag.
Dan betaal ik uiteindelijk € 40,00 per jaar, exclusief BTW en domeinnaam, voor 500 MB space en 10 GB traffic. Ik vind het behoorlijk duur. Zeker i.c.m. de klachten die ik hierboven beschreef.[/li]
[li]Wat vinden jullie ervan, moet ik bij Flex Web Hosting blijven, of ergens anders naartoe?[/li]
[li]Ik heb wel al even gezocht naar een andere webhost, BrillianceHosting, die ik veel beter vind uitstralen:
-De site ziet er professioneel uit, en niet zo gay/roze als Flex Web Hosting.
-Ze hebben betere teksten, zonder spellingsfouten, dus ze besteeden er meer aan.
-Ze hebben een 24/7 telefonische helpdesk, stuk fijner dan bij Flex Web Hosting.
-De algemene voorwaarden zien er goed uit, ook beter dan Flex Web Hosting.
-De pakketten zijn groter 'en goedkoper.
-Ze hebben PHP 5.
-De domeinen zijn een flink stuk goedkoper.
Wel raar/jammer:
-In de contact pagina staat dat de helpdesk niet 24/7 beschikbaar is, maar de storingslijn wel. Is tenminste beter dan een bandje waarop je mag inspreken.
-Ze hebben geen PostgreSQL (ach, heb ik nu ook niet).
Je kan het kleinste hostingpakket met 1500 MB space en 15.000 MB traffic voor € 12,00 perjaar (exclusief BTW) krijgen.
Bereken eens wat 99% uptime op jaar basis is. Niet schrikken hoor.
Mijn host heeft ook nog MySQL 4 en heeft pas sinds enkele maanden PHP 5 en ik vermoed dat je bij lange na niet de enige hoster hebt die nog PHP 4 draait.
Dat een server het begeeft is pech en denk zelfs dat er spraken is van overmacht. Dat houdt echter niet in dat je site zomaar enkele dag offline hoeft te zijn. De server waar mijn site is ook wel eens 'total los' geraakt maar is ook gewoon binnen 24 uur weer bereikbaar. Je backup verhaal vindt ik wel een beetje vreemd. Het lijkt me sowieso logisch dat de complete server gebruik maakt van minimaal 2 schijven waarbij er eentje automatisch als bacup dient.
Dat een hoster een backup niet kan of wil terugzetten kan verschillende redenen hebben:
-> ze maken alleen backup van gewijzigde bestanden
-> ze bewaren backups maar voor 24 uur
-> het is te veel werk om een backup terug te zetten, maw backups worden alleen bij problemen op de hele server teruggezet.
Niet iedere webhoster heeft een 24/7 storringsnummer met de simpele rede omdat ze niet 24/7 iemand in dienst hebben. Ik stuur altijd een SMS'je (meestal op die onmogelijktijden) en piep de hele support afdeling uit bed ;-)
Dat die diensten (phpMyAdmin, DirectAdmin, Webmail) niet beschikbaar zijn is hoog uit belachelijk want dit zal betekenen dat dit op een aparte server staat die dus gewoon overbelast is.
Of je naar een andere hoster moet zal je zelf uit moeten zoeken. Let op je opzegtermijn zou ik zeggen.
Let op dat de domeinen op jouw eigen naam komen te staan dat wil bij goedekope webhosters nog wel eens probleematisch zijn.
Of PostGreSQL een voordeel is.... (sorry Frank ;-))
@wes ik sluit me bij je aan met die enorme hoeveelheid
@jorrit da's geen hosting
Als je ontevreden bent, zou ik het wel opzeggen. Keuze genoeg qua hosting. En het feit dat je twijfelt zegt vast al dat je eigenlijk wel wil opzeggen, maar geen zin hebt in de rompslomp die dat met zich meebrengt :p
Of je naar een andere hoster moet zal je zelf uit moeten zoeken. Let op je opzegtermijn zou ik zeggen.
Kijk ook in de algemene voorwaarden die je hebt geaccepteerd. Daar staat ongetwijfeld in onder welke reden je wel of niet direct mag opzetten, en hoe lang je opzegtermijn is. Voldoet je hosting niet aan de verplichtingen, dan kan je ook opzeggen zonder het in acht nemen van de opzegtermijn.
Overigens is het vrij normaal dat je host wat oudere software draait; dat is immers stabieler en veiliger dan het nieuwste van het nieuwste, alhoewel versie 5 van zowel PHP als MySQL imho inmiddels wel stabiel genoeg zijn voor productieservers. Dat je host geen safe mode draait, is zéker een veiligheidsrisico! Twee weken terug had de host van Jason ook safe mode uitstaan, en dat hebben ze geweten! >:) Muhahaha
Maja,
Ik zit zelf bij www.webreus.nl
Men site is nog nooit down geweest en was een dag na bestellen (gelijk rond middernacht betaalt) al online.
Dat hadden ze binnen 9 uurtjes geregeld (9 uur 's ochtens was die online)
Verder is het daar wel goedkoop.
Ik zou zeggen, neem daar eens een kijkje.
Kasper, safemode bij professionele hosters is nergens voor nodig. Als elke gebruiker zijn eigen shell user heeft (evt. zonder ssh login mogelijkheid) en daarbij behorende groep stel je apache zo in dat elke groep alleen rechten heeft op g+ permissie bestanden van die groep. safe-mode is voor zielige en windows hosters >:).
Zoals eerder gezegt herstarten van servers zijn onzinnig. De enige rede die dit rechtvaardigt zijn veiligheidspatches op de kernel of iets dergelijks en die komen niet op dagelijkse dan wel wekelijkse basis. Tenminste, behalve als je testing distributies draait, maar dat kan ik me niet voorstellen. Servers onder mijn beheer zijn dan ook enkel offline als ik server beheer pleeg in een niet al te goede toestand.
Om even iets te noemen :
Yourhosting.nl had (toen ik er nog werkte) 28 linux servers elk met safe_mode uit en heeft nog nooit een probleem opgelevert in die 2 jaar dat ik er gewerkt heb
Jonathan schreef op 22.05.2007 23:02
Ik heb een hele stomme fout gemaakt: Ze draaien mij sinds kort wel op PHP 5, excuses aan Flex Web Hosting voor de domme fout. Ik als geldwolf vind de bovengenoemde hosters wel wat duur.
[edit]Ook zie ik dat ze GEEN safe mode draaien, dat is toch onveilig?
Ik heb ze gemailt of ze de MySQLi extensie aan willen zetten, doen ze denk ik wel.[/edit]
Ik heb er zelf ook bij gezeten maar nooit echt klachten gehad behalve dat hun administratie zacht gezegd slecht is.
Hallow iedereen.
ik heb een webruimte bij one.com sinds februarie. heb geen problemen tot nu toe met hun servers.
ik heb unlimited bandbreedte voor het paket dat ik heb betaal ik 15 euro ex btw. dat paket bevat 1000 Mb webruimte onbepert aantal email adressen onder steunt ASP PHP5 en MySQL.
je krijgt ook nog een coupon van 50 euro voor google adwords. er is 24 uurse support. de staat een dagelijkse backup maar dat weet ik dan nog niet.
omdat ik ook de domein naam daar heb geregistreert komt daar de kosten van 6 euro per jaar (ex btw) bij.
en omdat ik hem opzet zit er opricht kosten bij van 12 euro.
het totaal plaatje van de rekening is 37,95 euro voor het 1ste jaar.