Ik heb een paar vraagjes, over mijn hosting:
- [li]Ik host bij Flex Web Hosting. Daar was ik de eerste paar maanden tevreden mee, maar na een poosje kreeg ik steeds meer klachten.
Ik zat op een server die het begaf, het kostte enkele dagen (!) voordat ik verhuisd was!
Ze zeggen:
» Dagelijkse gratis complete backups van uw website.
Maar tijdens een serververhuizing (zie hierboven) hadden ze de bestanden van een dag voor de verhuizing verhuisd, en de up-to-date bestanden hadden ze niet meer. Een andere keer had ik een backup nodig, maar die hadden ze niet.
Ook draaien ze nog PHP 4, en MySQL 4. Dus ze lopen nogal wat achter.
Verder heb ik vaak dat de site van mij, de webmail, phpMyAdmin of de Direct Admin traag of helemaal off line is.
Daarnaast hebben ze geen 24/7 nummer, ze hebben wel een stringslijn waar je iets kan inspreken...
Verder zie ik op WeBBuddy, een websitemonitor, dat mijn site de afgelopen 30 dagen een uptime had van 99,605 %, en 2 uur en 49 minuten off line was. Dat komt neer op ruim 5 minuten per dag.
Dan betaal ik uiteindelijk € 40,00 per jaar, exclusief BTW en domeinnaam, voor 500 MB space en 10 GB traffic. Ik vind het behoorlijk duur. Zeker i.c.m. de klachten die ik hierboven beschreef.[/li]
[li]Wat vinden jullie ervan, moet ik bij Flex Web Hosting blijven, of ergens anders naartoe?[/li]
[li]Ik heb wel al even gezocht naar een andere webhost, BrillianceHosting, die ik veel beter vind uitstralen:
-De site ziet er professioneel uit, en niet zo gay/roze als Flex Web Hosting.
-Ze hebben betere teksten, zonder spellingsfouten, dus ze besteeden er meer aan.
-Ze hebben een 24/7 telefonische helpdesk, stuk fijner dan bij Flex Web Hosting.
-De algemene voorwaarden zien er goed uit, ook beter dan Flex Web Hosting.
-De pakketten zijn groter 'en goedkoper.
-Ze hebben PHP 5.
-De domeinen zijn een flink stuk goedkoper.
Wel raar/jammer:
-In de contact pagina staat dat de helpdesk niet 24/7 beschikbaar is, maar de storingslijn wel. Is tenminste beter dan een bandje waarop je mag inspreken.
-Ze hebben geen PostgreSQL (ach, heb ik nu ook niet).
Je kan het kleinste hostingpakket met 1500 MB space en 15.000 MB traffic voor € 12,00 perjaar (exclusief BTW) krijgen.
Wat denken jullie van deze hosting?[/li]