Hallow,

M'n pc is laatst gesneuvelt door een virusje..
Nu doet hij het wel, maar de virus zit er nog steeds op.

Weet trouwens niet of het een virus is of spyware / adware

De naam is: ErrorSafe (Blijkbaar is het niet alleen ErrorSafe)
Nu heb ik ff op internet loope surfen naar een removal, ik was die site van norton tegen gekomen waar dat allemaal opstond, dus ik start m'n PC in safe mode, zoek die bestanden op en zoek in het register.

Maar niks te vinden.. Virus / spyware is nog steeds actief.
Bij het opstarten van m'n PC krijg ik ongeveer 50x een melding dat C:\WINDOWS\system32\ddcyyaa.dll niet geldig is.

Ik zoek dat bestand dus op.. niks te vinden
ik zet de path in explore en hij vraagt waarmee ik hem wil openen.
Als ik hem opzoek met windows dan vind hij hem ook niet.

Ook niet als ik de onzichtbare bestanden & mappen zichtbaar maak.

Als ik dit bestand op zoek op een andere PC vind hij hem niet (ook niet als ik de path in voer in explore)

Weet iemand een oplossing??

(PC is gescant met:
AVG Antie-Virus
Windows Defender
en
Ad-Aware SE Professional)

[edit]
BTW...
Bij sommige programma's die hij opstart bij het opstarten van Windows veranderd hij de extensie naar .exe~ ineplaats van .exe

Bijvoorbeeld bij mysqld-nt.exe
Daar kwam ik achter toen m'n MySQL het niet deed omdat hij mysqld-nt.exe niet kon vinden bij het opstarten.

Die was dus veranderd naar mysqld-nt.exe~
[/edit]

Alfast bedankt!
Doe format c:\

Dan formateer je gewoon je computer dan weet je alles zeker.
Anders moet je het laten controleren door een goede pro die goed met pc's om kunt gaan
Stop nou met onnuttige reacties te plaatsen.

Dennis Slomp schreef op 03.08.2007 21:51
Doe format c:\

Dit is gewoon grote onzin.
@ Dennis: je hebt een PM.
Probeer nod32 eens?
Is een van de up-to-dateste virus/spyware/....-scanner..

Als je me pm't, dan stuur ik je een linkje met een gekraakte versie:)

Jens

Edit:
Had niet gezien dat het topic zo oud was:) Als iemand die nod32 moet hebben, stuur je toch maar een pmetje:)
wat een onzin allemaal zeg
infecties verwijder je NIET met zo'n cleanertje maar met hijackthis.
Format C is altijd nog de laatste optie, die 99/100 keer niet nodig is.
zeker niet als je de functies sfc/ scannow,runonce ect. hebt
en checkdisk.
het verwijderen van infecties zal ook nooit een probleem zijn, alleen dingen die actief zijn zijn dreigingen dat is ook de rede waarom in browsers geen temp file checker zit.
nod32 is nu ook niet het je van het (beste van het beste)
qua beveiliging (het is beter dan MCafee en norton, en trekt enorm weinig recourses ja)
maar dan kan je beter kaspersky gebruiken waar ik wel key files voor heb maar die ik niet vrij zal geven om de simpele rede dat kaspersky een vergoeding verdient voor het harde werk (in tegenstelling tot Mcafee en norton overigens)
nod32 verdient toch ook wel gewoon dat mensen het product legaal aanschaffen,
ik heb kaspersky ook gewoon legaal.
en over hitmanpro niet gesproken :')
http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?f=3&t=8
zie daar, alle voor en nadelen van hitmanpro
en zie daar, de trails van kaspersky
http://www.kaspersky.nl/productupdates
voor je dus gaat zeggen dat t een of t ander veel beter is, probeer het eens uit en herzie je oordeel

maar nu to the point om dus deze vervelende zooi op te los
http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?f=7&t=4

Het wordt ons allemaal zo simpel gemaakt, wij hoeven zelf niets te onderzoeken iemand anders doet dat aan de hand van log bestanden en legt ons makkelijk te begrijpen uit wat we moeten doen om van de problemen af te komen.

De helpers die hier aanwezig zijn hebben een echte opleiding gevolgd, en
de hulp die zij aanbieden is kosteloos

Wanneer je dus daardwerkelijk een infectie hebt opgelopen ga dan niet allerlei programmatjes gebruiken (en zeker geen hitmanpro, norton Mcafee of zelf kloten met hijackthis) om infecties zoals errorsafe (smitfraud familie)
de zogenoemde MSN virussen op te lossen maar laat het een opgeleid persoon doen.

Waarom zelf lopen kloten als iemand anders het voor je op kan lossen?
Wow als ik dit moest lezen was ik er morgen nog mee bezig om het omtezetten tot AN. Sorry dat ik het zeg maar daarvoor ben ik hier vroeger buitengesmeten,

@Mod's.: Je moest toch correct nederlandse zinnen die eindigen met een punt of komma , En een ''hoofdletter" aan het begin van de zin.

Misschien vind je het stom dat ik het zeg maar pas het even aan wil je ?

mvg

[edit]
(Na het grondig gelezen te hebben,, veronderstel ik dat er punten komma's en als hij zin had om een hoofdletter te plaatsen dat hij dit ook deed. Enkel is de zin gewoon komma of punt ergens waar het niet kan.)
[/edit]
En lees je eigen post dan ook even na, met name je edit ;)

Oftewel: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?
kep het al gefixt.. naja.. heb nu een nieuwe HDD.. want m'n ouder was bijna dood..

Kep hem met VodoFix eruit gehaald.. tenminste.. hij vond een hele zooi. Kep het eruit gegooid en heb er veder geen last van gehad ^^

[edit]
Geen norton voor mij :P
Slechte evaringen.. een jaar terug of zo bleek bij de installatie een virus gevonden te zijn in 1 van de BELANGERKIJKSTE bestanden in windows.. die VERWIJDERDE hij :| windows dood :\
[/edit]
MCafee en norton zijn 2 van de slechtste producten.. doordat het zoveel kost denken mensen dat het goed is.. typisch geval van een placebo.
en het aantal grammatica fouten valt volgens mij reuze mee (laatste edit misschien 3 leestekens toegevoegd?)
@ Glenn,
Ben ik niet met je eens: Uit heel veel test resultaten waarbij de scanners grondig worden getest staat McAfee gewoon in de top 5. De maker hiervan zijn hier ook een heel tijdje mee bezig geweest om dit programma te maken en lijkt me logisch dat ze er geld voor vragen.

Reageren