hey
Ik ga binnekort een domein kopen met mijn familie naam..
alleen nu wil ik dus dat z'n beetje idereen een eigen site krijgt..
ik zie wel eens van die domein namen (vooral subs) van bijv:
pietje.domein.nl
weet iemand hoe ik m'n domein ook zo kan krijgen dat ik dus bijv:
nico.kaag.biz krijg?
via je admin panel van kaag.biz kun je dan een subdomein nico aanmaken
en dan kun je je website in de map nico gooien en vervolgens kun je via nice.kaag.biz dan jouw website zien
Naar mijn idee is het ondersteunen van deze functie meer regel dan uitzondering. Normaal gesproken mag dit geen enkel probleem zijn. Mocht het toch problemen opleveren DMV het admin panel moet je me even PM-en en dan denk ik dat ik het wel kan maken.
Ik heb er wel 1 voorwaarde aan zitten en dat is dat je een hostingprovider hebt die htaccess ondersteunt en waar je deze ook zelf kan aanmaken/wijzigen.
Je hebt hier vaak niet eens een admin-paneel voor nodig. Meestal is het gewoon een map maken op je FTP. Het kan eigenlijk altijd. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik geen subdomeinen kon aanmaken bij een klant. En als een host zoiets niet ondersteunt dan is het duidelijk dat je die host niet moet nemen.
PHPerik een host kan daar zo zn eigen redenen voor hebben. Ik schakel het ook alleen in op verzoek, anders niet. Ook geen admin panel, mensen die denken het te kunnen verneuken alleen maar hun webruimte , en wie mag het weer herstellen....
Ik vind een eigen DNS beheer wel fijn, ik kan allerlei records aanmaken en aanpassen, ik kan ook mijn MX records aanpassen etc. Ik kan zelfd mijn nameservers veranderen naar mijn eigenste.
PHPerik een host kan daar zo zn eigen redenen voor hebben. Ik schakel het ook alleen in op verzoek, anders niet. Ook geen admin panel, mensen die denken het te kunnen verneuken alleen maar hun webruimte , en wie mag het weer herstellen....
uit ervaring
Ik bedoelde voor TS. Als een host geen subdomeinen ondersteunt, dan moet hij die ook niet nemen. Want hij wil immers subdomeinen. Nu kan het wel via htaccess maar dat vind ik vies.
Dat is niet per definitie vies, het kan ook gewoon handig zijn. Op die manier kan je via php het aantal subdomeinen bepalen en hoef je niet alles hard in een config op te slaan. Het is maar wat je smaak is.