Ik ben bezig met een nieuwe layout voor een website, en deze heb ik in photoshop gemaakt en gesliced. Nu wil ik de content, niet in een div met overflow, maar ik wil graag dat de webpagina uit rekt als de content groter wordt.
Nu is het probleem dat als de content groter wordt, dan rekt de pagina wel mooi uit, alleen de menuknoppen enzo rekken ook uit!
Ik heb een aantal voorbeelden online staan:
Met overflow, dit lijkt tot nu toe de best werkende oplossing, maar dit vind ik niet mooi: http://www.voorsie.com
Als ik de pagina zelf in dreamweaver uit rek, krijgen alle td's een eigen hoogte, en blijft alles ook op zijn plek, alleen heeft hij dan dus een vaste hoogte, en blijft het met kleine content ook zo'n lange pagina: http://www.voorsie.com/index3.php
ben hier nou al 2 uur mee aan het kloten maar kom er echt niet meer uit...
Iemand een idee wat er fout gaat?
Een tip: gebruik geen tabellen voor de layout van je website. Daar zijn die dingen helemaal niet voor bedoeld (ook al geeft slicen dat resultaat).
Voor de layout van je website maak je gebruik van CSS. Je website bouw je op uit div's die je in je stylesheet benoemt. Ga er maar eens naar op zoek mbv google, dan zie je dat er genoeg over te vinden is.
Verder zou ik ook eens gaan kijken naar je kleuren. Je website is op dit moment onleesbaar. Ik zou eens gaan kijken naar kleurcontrasten in je website.
Bedankt voor jullie reacties, het is onmogelijk om dit script te wijzigen zodat het gewoon werkt met de table? Heb namelijk even gezocht, maar met divs werken lijkt best moeilijk...
@ blanche, ik neem aan dat je de zwarte letters op blauwe achtergrond bedoeld, maar dat wordt uiteraard nog veranderd. Ik ben er net mee begonnen, en stuitte toen dus op dit probleem..
Kijk even op handleidinghtml, een paar jaar geleden had ik ook een layout in photoshop gemaakt en kreeg dezelfde problemen, ze zijn niet te fixen zonder je layout om te zetten in een combinatie van HTML en CSS
Een tip: gebruik geen tabellen voor de layout van je website. Daar zijn die dingen helemaal niet voor bedoeld (ook al geeft slicen dat resultaat).
Voor de layout van je website maak je gebruik van CSS. Je website bouw je op uit div's die je in je stylesheet benoemt. Ga er maar eens naar op zoek mbv google, dan zie je dat er genoeg over te vinden is.
Verder zou ik ook eens gaan kijken naar je kleuren. Je website is op dit moment onleesbaar. Ik zou eens gaan kijken naar kleurcontrasten in je website.
En toch blijf ik nog voorstander van tables.. :P Komt miss omdat ik er wat meer ervaren in ben...
[quote='Blanche schreef op 02.06.2007 16:54']Een tip: gebruik geen tabellen voor de layout van je website. Daar zijn die dingen helemaal niet voor bedoeld (ook al geeft slicen dat resultaat).
En toch blijf ik nog voorstander van tables.. :P Komt miss omdat ik er wat meer ervaren in ben...[/quote]
Explain yourself... Ben benieuwd :)