Wat nu de bedoeling is dat de klant telkens maar 1 ding kan bestellen, de klant selecteerd dus de eerste en dan mag deze ook alleen maar komen http://hoe.visiondesign.nu/bestel1.php
Alleen hoe moet ik verder?
Wie kan mij opweg helpen hoe ik aangeef in PHP dat als ik die selectie maak dat hij ook alleen maar die rij meeneemt?
Je zit er iets naast. Je geeft die checkboxen allemaal dezelfde naam, bijvoorbeeld 'check' zoals je nu gedaan hebt. Je controleert dus ook of deze variabele bestaat:
<?php
if(isset($_POST['check']))
?>
Vervolgens wil je weten wat de waarde van deze variabele is, want aan de hand daarvan weet je welke rij (lees: product) ingevuld/aangevinkt is.
<?php
$aangevinkt = $_POST['check'];
?>
Eigenlijk is deze natuurlijk overbodig aangezien je ook gewoon direct $_POST['check'] kunt gebruiken, maar dit even ter verduidelijking.
Als je verschillende stappen in je bestelproces wilt, zul je of verschillende pagina's voor elke stap moeten gebruiken of in je url mee moeten nemen op welke pagina je nu zit.
Anders kun je in je php script nooit onderscheiden welk specifiek deel er uitgevoerd moet worden.
bestel1.php
Hier moet de gebruiker een keuze maken door 1 van de opties te selecteren, vervolgens het aantal invullen versturen.
Dus dit moet tot nu toe wel in 1 pagina lijk mij.
Kan iemand mij hiermee verder helpen want ik kom er helaas niet uit :(
Want als ik dit doorheb, heb ik grotendeels van het script klaar en kan ik verder met de vervolg pagina`s die relatief eenvoudig zijn vergeleken met waar ik nu zit.
Mijn excuses als ik ongeduldig overkom maar als ik dit snap kan ik in het weekend bijna alles afmaken :)
Bedankt ga ik vanmiddag even proberen het is vooral als de gebruiker de eerste aanvinkt en het aantal invuld dat alleen die rij mogelijk is en dat alleen die rij wordt meegenomen naar de volgende pagina`s.