Hallo allemaal.

Ik heb zoals bijna altijd, een vraagje:
Ik heb een soort marktplaats waar je kan bieden op kleding.
Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat een bod niet lager kan zijn dan het laatst geplaatste bod? (ik werkt natuurlijk met mysql databases)
<?php

if($_POST['bod'] < $res_a['bod']) {

// Je bod moet hoger zijn als $res_a['bod']

} else {

// bod invoeren..

}

?>

Zoiets?
ja, dat had ik ook al, maar ik dacht, kan dat niet sneller?, dus gewoon alles in:

if($_POST['bod'] < $res_a['bod']) {

en dan ipv $res_a['bod'] iets anders
Hoe wil je het sneller doen? Je geeft je gebruiker het veldje bod, en je vergelijkt dat met het hoogste bod in je database voor dat item. Als het veldje bod een hogere waarde heeft, dan toestaan dus uitvoeren, en anders je foutmelding geven. Misschien is het handig om ook even te checken of het veldje bod uit cijfers bestaat (is_numeric($_POST['bod'])).
iets van
<?php
$query = mysql_query("SELECT bod FROM table WHERE bod > '" . $_POST['bod'] . "'") or die("er gaat iets fout :O");
if(mysql_num_rows($query) > 0)
//klopt niet
else
{
//invoeren
}
?>
@leroy: dat zal niet werken, want hij moet ook de laatste uit de tabel hebben
@Jorik: ik snap je niet helemaal.

Ik had zelf zo iets:

<?php
if($_POST["Prijs"] < mysql_result(mysql_query("SELECT Prijs FROM Bieden WHERE IDadv LIKE '$ID' LIMIT 1"),0)) { 
blabla
}
?>

Alleen dat werkte niet.
Arwin schreef op 10.06.2007 15:38
@leroy: dat zal niet werken, want hij moet ook de laatste uit de tabel hebben
Maar ervan uitgaande dat elk volgend bod hoger is dan een voorgaand bod, is het laatste bod toch altijd gelijk aan het hoogste bod.

Dus met andere woorden: als er minimaal 1 bod te vinden is dat hoger is dan het ingevulde bod, weet je zeker dat het ingevulde bod lager is dan het laatste bod...
oja :), niet aan gedacht:),

maar weet iemand een oplossing van mijn voorbeeld?
gewoon niet zo doen :P
waarom moeilijk doen als het makkelijk(er) kan.
Je lijkt wel een beetje op mij,,
altijd denken dat t makkelijker sneller en beter kan,,
terwijl dat helemaal niet nodig is.
:D haha, hij doet het nu in ieder geval :)
Wat ik bedoelde, check even of het getal wat de gebruiker invoert ook echt een getal is.
Dus: is_numeric($_POST['bod'])

Reageren