Ik zit weer even helemaal vast en ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet, wie geeft me een tip en kan mij vertellen waar ik de mist in ga.
Ik heb twee tabellen: opdracht en afleverbedrijf
opdracht (id, titel, week, module)
afleverbedrijf (id, naam, regio, route, modules)
In een zoekopdracht word gevraagd naar de 'week' en de 'regio'
<FORM METHOD="POST" ACTION="print.php">
Week
<input type="text" name="week" size="10">
Regio
<input type="text" name="week" size="10">
<input type="submit" name="submit2" value="Zoeken"></FORM>
Nou wil ik in de print.php een lijst hebben van opdrachten per afleverbedrijf in die bepaalde week en die bepaalde regio. So far so good, maar nou komt het: elke opdracht krijgt bepaalde modules toegewezen, deze kunnen varieren tussen A en Z en meerdere opties is ook mogelijk (vb AFJSZ), maar ook het afleverbedrijf heeft modules (vb. BCFKN). Nou moet ik iets verzinnen dat als ook maar er 1 letter overeen komt moet hij hem weergeven. ik heb nu dit, maar dat is natuurlijk niet goed omdat er nu een '=' staat en hij daarom alleen degene weergeven met de precieze lettercombinatie:
<?php
require("../include/config.php");
mysql_connect($database[host],$database[username],$database[password]);
mysql_select_db($database[dbnaam]);
$sql = "
SELECT opdracht.*, afleverbedrijf.*
FROM opdracht, afleverbedrijf
WHERE opdracht.module = afleverbedrijf.modules
AND afleverbedrijf.regio LIKE '" . $_POST['regio'] . "'
AND opdracht.week LIKE '" . $_POST['week'] . "'
ORDER BY afleverbedrijf.route";
$query = mysql_query($sql);
while($fetch_arr = mysql_fetch_array($query)){
echo $fetch_arr[naam]. "-". $fetch_arr[titel]."-". $fetch_arr[module]."-". $fetch_arr[modules]."-". $fetch_arr[route]."-". $fetch_arr[regio]."-". $fetch_arr[week]."<BR><BR>";
}
?>
Wie kan mij een zet geven in de goede richting, want ik zit op het moment even in een draaimolen en kom er niet vanaf!!
Thanxxx!