Ik wil even kwijt dat ik SketchUp een ****** programma vind. Of hij loopt vast, of hij is oertraag, of hij doet niet wat je wil of hij bouwt dingen die onmogelijk zijn om in de werkelijkheid te bouwen. Iemand anders nog iets over SketchUp, of lukt het iemand om mij om te praten dat het een mooi programma is?
Ik heb er nog niet heel veel mee gedaan, omdat ik daar nog niet zoveel tijd in wil / kan steken, maar die problemen die je schetst komen me niet bekend voor van die paar uur dat ik ermee heb zitten spelen.
(op het bouwen van dingen die niet in het echt kunnen na dan, maar dat is met elk 3d programma zo) Op een tekening kan alles, je kan prima een piramide op zijn kop tekenen, met een extra bol op een bovenhoek in dit geval, waardoor het voor het zwaartepunt niet eens kan. Dat ligt aan je eigen tekeningen.
@Robert: Dat met die pyramide zou kunnen, m.u.v. de zwaartekracht, maar bij SketchUp kan je echt iets heel vaags hebben, moeilijk te beschrijven. Iets Escher-achtigs (zelfs in SketchUp gemaakt, zou onmogelijk moeten zijn). Ik zal kijken of ik een screenshot kan maken.
[edit]Ik kan de SketchUp files niet meer vinden, ik ga in Photoshop wel even tekenen, jullie krijgen 'm zo.[/edit]
@Frank: Tegen Escher heb ik niets, ik vind het geniaal wat hij allemaal gemaakt heeft, maar een 3D programma zou toch normaal moeten werken?
[edit]Ik heb nog nooit met AutoCAD gewerkt, ik heb het nog nooit gezien, maar ik neem aan dat het beter is dan SketchUp.[/edit]
Dit is trouwens de fout (nagemaakt in Photoshop):
Dat blauwe zijn de muren, wit is vloer en plafond. Zie je de fout?
@Jonathan, leuk plaatje, en volgens mij is de fout dat in het kleine blauw stukje, de lijnen boven en beneden niet evenwijdig lopen, dat zou wel moeten
ff ontopic
ik vind sketchup, ook geen programma om over naar huis te schrijven, maar ik gebruik het nooit serieus, ik kloot altijd amar wat aan.
Omdat ik mijn irritaties kwijt wil ;)
Kijk, ik moet morgen heel ding achter, blijkt dat bovenetage verneukt is:
[edit]Lekker, kan ik nog 2 uur lang lopen kloten voor sch00l.[/edit]
[edit]Ow, ging lekker snel, alleen ziet het er nou niet zeer profi uit:[/edit]
[edit]Maarja, het is maar school :P[/edit]
[edit]Verder is het zwaar frustrerend dat als je een animatie maakt, hij door de muren heen wandelt. Een animatie is vaak om zo geloofwaardig mogelijk een rondleiding te geven.[/edit]
tja wat kan ik zeggen, er zijn hele scholen die voor hun studie naar vorm sketchup gebruiken. Ik kan dus stellen dat ik sketsup een provi progje (in jullie terminologie) vindt. De school in kwestie is de Tu/e. En de studie naar vorm is voor ons een digitale blokkendoos. het is ook 3ds max of maya. Je moet het niet zien buiten zijn functies....
voorbeeld:
en je moet jou beperking niet op een programma afreageren, dat is ...