Heey,

Ik heb een laptopje(sommige weten er al meer van door mijn linux topic)
Sinds ik er windows 2000 heb afgehaald doet hij vaag..
Hij geeft overal een klein scherm dus gewoon 2x zo klein als normaal..
Ik dacht dat er misschien wat zou mis zijn met videokaart maar dat lijkt me sterk, want ik had dus windows 2000. Die pleurde ik eraf.. Toen probeerde ik windows 98(misschien draaide die beter) en toen had ik zon faking mini scherm.. Windows 98 wou niet op mijn internet gaan dus eraf gepleurd.. Maar nu komt het, ik probeer windows XP te installeren(lol logische volgorde) maar die instaleert niet helemaal bij: "Nog xx minuten te gaan" loopt hij vast. Mijn doel was ubuntu erop maar daar is hij ook niet goed genoeg voor, loopt ook vast bij installatie..

Ik denk dat mijn videokaart niet werkt of dat de pc hem niet vind?

Wat hebben jullie voor tips/opmerkingen voor mij :-)?

Groeten, Vincent.

[edit]
Mod-edit: Er gewone titel van gemaakt, Jason de Ridder
[/edit]
[edit]
Moet je het weer verpesten :-), Vincent
Nou, als Ubuntu niet werkt, heb jij wel een heel merkwaardige pc. En de Live CD dan?
Ubuntu werkt wel op mn normale pc.. Maar ik denk dus dat mijn laptop denkt dat ik geen videokaart heb aangesloten.. Daardoor loopt Ubuntu niet goed en loopt vast ;-) + heb k klein schermpje

@Tommy: k ga beetje vista kopen :-P en ik wil x wat anders dan windhoos..
De resolutie die je insteld is kleiner dan de resolutie van het scherm, daardoor neemt word het scherm kleiner en blijft de omranding zwart. Dit is een instelling in de bios (je kan er ook voor kiezen om het uit te laten rekken) maar het is handig om gewoon de juiste resolutie te selecteren.
maar hoe kan het dan dat ubuntu en xubuntu en windows xp installatie vastlopen.. zodat is die pc niet eens? Ubuntu start ik op en dan word pc sloom
Laptops (vooral oudere) hebben vaak specifieke hardware en nog specifiekere drivers. Waarschijnlijk worden je drivers net niet helemaal optimaal ondersteund.
Waren deze mee 'voor-geïnstalleerd' in je Win2K installatie.
Probeer de herstel CD - als je die hebt - zou ik zeggen.
Ik heb geen drivers geinstalleerd(hoe moet ik dat doen zondern OS) ? :-)
Herstel cd heb ik niet. Was laptop van mn vaders oude werk.
De laptop is helemaal geformateerd, er staat niks op maar is al wel netjes(door mij (A)) in partities verdeelt.

What to do know :-)?
zoeken op de site van de fabrikant om drivers van de laptop hardware.

Het lijkt me sterk dat 2 verschillende os installaties vastlopen door je grafische kaart, lijkt mij eerder een kapot stuk op je HDD

Reageren