ik wil een wachtwoord in md5 opslaan in een database, maar daarvoor moet ik die code ook weer kunnen decoderen.

Bestaat er zo'n functie??
Nee, Md5 is een 1 weg codering dus je kan alleen maar coderen! niet terug. Alhoewel tegenwoordig lukt het ze wel maar dat duurt een paar uur! Wat md5 wel doet is dat het altijd dezelfde hash is bij hetzelfde woord... Dus bij een wachtwoord moet je alleen de md5 checken van het ingevulde wacthwoord.... Als die gelijk is aan de database is het goede wachtwoord ingevuld!
bestaat er dan wel een andere codeer en decodeer functie.

Want ik wil een installatie maken voor een website, en de gebruiker voert dan alles in (en dus ook het mysql wachtwoord) en dat wachtwoord moet gecodeerd worden, en op het eind gedecodeerd worden om een connectie te kunnen maken met de database
je wil de md5 van je ingevoerde waarde vergelijken met de md5waarde uit je database.
[php]base64_encode[/php]

en dan decoderen = [php]base64_decode[/php]

Je hebt nog betere coderingen maar die werken niet op een kale php installatie. daarvoor moet je nog mods installeren.
[php]base64_encode[/php] en [php]base64_decode[/php]
oke, bedankt!
wessel het is wel mogelijk als je het script nog nodig hebt pm mij even
Mag ik even iets zeggen sander: Ik heb bijvoorbeeld een wachtwoord (standaard) van in totaal 15 karakters en bevat geen woorden, maar door elkaar letters en cijfers. Als degene voor (bijvoorbeeld Forgot Password) jouw functie gaat gebruiken, dan is de server dood...

Reageren