Eerst even een inleinding: Nou ik ben sinds een jaar geïnteresseerd in PHP. Het bleef eigenlijk alleen bij lezen van boeken, voor de rest niets. Sinds april ben ik echter aan de slag gegaan met PHP en ben ik nu in een stadium dat ik al wat weet, ik kan nog geen scripts zelf ontwerpen etc. omdat ik daarvoor nog niet genoeg kennis heb.
Mijn bedoeling is om echter een site te gaan ontwerpen in PHP. Vooral een nieuwssysteem spreekt mij aan. Via scripts in boeken heb ik geprobeerd kennis hierover op te doen, heb diverse dingen geprobeerd maar het wil mij absoluut niet lukken. Probleem is dat ik telkens foutmeldingen krijg en deze niet weet op te lossen. Ik zoek hiervoor de fora af en Google om informatie over de fout te vinden, het heeft mij tot nu toe echter niks geholpen.
Ik kom nu in de problemen met de mysql_fetch_array. Deze gaf aan: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result.
Nu heb ik or die erbij gezet ik krijg ik helemaal niks te zien, pagina blijft dus leeg. Hieronder de code.
<?php
$query = "SELECT * FROM nieuws SORT BY publicatie DESC";
$resultaat = mysql_query($query)
or die ( "Kan de query niet vinden");
//Berichten tonen
while ($row = mysql_fetch_array($resultaat))
{
echo "<tr>
<td class='vbpic' rowspan='2'></td>
<td class='datum' valign='top'> ".$row['$publicatie']."</td>
</tr>
<tr>
<td class='vbtekst' valign='top'> ".$row['$nieuwstitel']." <br> ".$row['$intro']." </td>
</tr>";
}
?>
Ik weet niet wat hierin fout is ik ben ten einde raad. De gegevens deze ik opgegeven heb staan in de database. Hopelijk levert het iets op. Als er meer gegevens nodig zijn dan zal ik deze plaatsen. Er staan gegevens is desbetreffende MySQL tabel.
misschien dat de titel aan te passen is, wist niks beters.
1.267 views