een cronjob? Ik heb er eens over crons en dergelijke gehoort maar geen idee hoe dat werkt. Op het moment draai ik mijn eigen server met apache. Kan het dan?
Nee ik bedoel dat ik een eigen apache server heb en ook mysql Db. Ik wil dan in die Db iets om de minuut uitvoeren. Bijvoorbeeld als je 5 minuten gebant bent dat er dan om de minuut 1 af gaat bij een variabelen die dat bijhoud. Ik ben niet zo heel erg goed met PHP vandaar. Maar ik wil dus gewoon een script uitvoeren om de minuut.
Als jij in een database zet dat iemand om xx.xx weer 'unbanned' is hoef je verder niks om de zoveel minuten te controlleren ofzo. Als iemand op f5 drukt kijk je gewoon of hij gebanned is en zoja voor hoe lang nog. Zelfde manier waarop ik mijn nieuwssysteem heb geschreven:
Kan iemand mij hier dan mee helpen? Ik word gek van die tijden en hoe je daar nou dingen uit kunt halen:S Stel ik wil als iemand zich bijvoorbeeld aanmeld dat hij na 5 minuten geactiveert word en dat hij daarvoor te zien krijgt over hoeveel minuten hij geactiveerd word. Hoe doe ik dat dan?
In ieder geval sla ik dan de tijd op waneer hij zich aanmeld ofzo? Maar hoe laat ik hem dan activeren als die 5 minuten voorbij zijn?