Allemaal,

Ik zoek een beschrijving over een bepaald soort van step. Het is niet echt een step, maar ik zal het proberen uit te leggen.

basicly is het gewoon een plank met aan de linker en aan de rechter kant een wiel. Je kunt op die plank gaan staan en door naar voor te hangen ga je naar voor, en door naar achter te hangen ga je naar achter.

Sturen kan d.m.v. een knop aan het stuur.

Iemand die een idee heeft hoe dit ding ook weer heet?
is dat zoon 2 wiel voor 1 wiel achter ding? waarbij je moet sturen met zoon hendel?
Nee, het is een soort van plank met 1 wiel links van de plank en 1 wiel rechts van de plank.

Hij werkt op een elektromotor.
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld, alleen ik weet de naam van het product niet meer.

Het gaat je zeker om wat jaren geleden op de amerikaanse markt kwam en pas het afgelopen jaar ter discussie is in nederland waardoor dit toestel mogelijk verboden wordt in Nederland of alleen mag worden gebruikt door mensen die slecht ter been zijn.

Mijn laatste herinneringen aan dit product was dat het om een platform ging van zo'n 40 a 50 cm lang en 20 a 30 cm breed met een verticale stang met daarop handvaten en twee wielen van een diameter van -+15cm waar men door het gewicht van het lichaam en hiermee voor of achter over leunt het voertuig in beweging zet.

De elektro motor en zover ik me niet vergis is dit een Gyro motor die houd je in balans zodat je met normaal gebruik niet zult vallen en ze kunnen dacht ik nog redelijk snel ook (meende tussen de 20 a 30km/u max.)

-ot-

Danny je hoeft niet perse in 4 alineas te reageren op berichten dat weet je rite...
En dankzij de 4 alinea´s van Danny is mij weer te binnen geschoten hoe het ding heet: Segway PT
Bedoel je dat ding uit die clip van Whine 'n nerdy ?
Jah, Jonathan daar dacht ik ook aan xD
Alleen dat ding is faking lelijk :-P
Die dingen gingen toch ergens (organistatie) gebruikt worden?
Zo'n ding moet ik ook. Leuk voor in de tram.
Er is over gedacht die dingen op Schiphol in te zetten voor de marechausé, wat niet gebeurd is volgens mij. Laatst toen ik in Parijs was, zag ik bij de Eiffeltoren wel twee mensen met die dingen.

Reageren