Ik ga, zoals ongetwijfeld meer mensen, binnenkort lekker op vakantie. Ik dacht bij mezelf, ik wil lekker muziek kunnen luisteren in de auto, dus ik ging opzoek naar de volgende producten:
1. 12V oplader voor iPod Video, gevonden
2 Een goedkope luidsprekerset die op de batterij van de iPod werkt.
Google laat mij tot noch toe in de steek.
Ik wil ook graag wel een andere oplossing maar zonder batterijen. Wij hebben ook een hele oude autoradio waar je geen cd in kan doen of een stekkertje in kan pluggen. Er kan alleen een cassettebandje in.
Een speakersysteempje die op de batterijen van je iPod werkt ken ik niet. Wat ik wel ken is dit:
- Een cassette met een kabeltje, kabeltje in iPod en cassette in cassettespeler.
- FM-uitzender. Je zendt dan gewoon uit op bijvoorbeeld 123.4 FM, en zet je autoradio binnen een straal van 10 meter op 123.4 FM. In Nederland verboden, maar ze kunnen mijn reet likken. Kan je gewoon via de Apple online store kopen.
[edit]Boaz was me voor. Die cassette dingen kan je dacht ik ook gewoon in de Hema kopen.[/edit]
Als je een eenvoudige mp3 speler zou hebben met een usb connector dan had ik je deze laten zien : link maar mogelijk is dit voor jou de oplossing: link
toevoeging:
10 meter is mogelijk verboden maar er zijn ook wel wettelijk toegestane FM transmitters. Zover ik het nog weet is er een grens met welk vermogen de FM transmitter zend.
kijk gewoon eens naar een speakertjes voor een pc, je hebt sommige die geen batterijen of accu nodig hebben. Volgens mij is het niet mogenlijk de accu van je ipod te gerbuiken voor je speakers
@Jonathan, kan je de radio dan niet gewoon uitzetten en alleeen het casetteding aan?
Hoe bedoel je precies?
Thomas schreef op 05.07.2007 22:23
kijk gewoon eens naar een speakertjes voor een pc, je hebt sommige die geen batterijen of accu nodig hebben. Volgens mij is het niet mogelijk de accu van je iPod te gebruiken voor je speakers
Jawel, wel. Als je de boxen niet in je audio output van je iPod doet, maar in de dock output, kan die daar stroom aftappen. Alleen kan je dan niet lang luisteren.
Ik kwam zelf dit product tegen, als ik het juist heb kan ik dit op mijn iPod aansluiten, kan ik dan alles via mijn iPod regelen, is het legaal, kost het niet veel, en kan ik met een 12V stekker zorgen dat ik altijd stroom heb?
Ik heb ondertussen bedacht dat dit allemaal kan, nu heb ik een ander heel klein vraagje. dit product, kan ik toch gewoon op mijn iPod aansluiten, de dock connector zit toch gewoon in de iPod zelf.
Ik heb toch geen Universal Dock nodig?
Ik wil nu bestelle dus ik denk ik check het toch maar ff voordat ik iets verkeerds bestel, vandaar:P
Aangezien het van de apple site is, en dat er onder staat dat hij geschikt is voor een x aantal ipods denk ik dat hij wel op die van ou werkt. En de van dat cassete recordertje dingetje. Ik heb er zelf ook 1tje niet van apple maar die heeft geen extra stroom nodig die heeft genoeg aan de hoeveel stroom die normaal een oordopje ook gebruikt dus daar zal je geen problemen mee krijgen :)