Hey,

Ik heb echt een probleem met mijn pc, gisteren heb ik de pc gewoon netjes afgesloten, maar vanmorgen wilde die niet meer opstarten, d.w.z. ik startte em op, ik kreeg een scherm met veilige modus etc., liet ik windows normaal starten, en op de helft bij dat ladende windowsbalkje flitst ineens een blauw scherm en begint de pc weer opnieuw...

Weet iemand wat ik moet doen??
BSOD?
Leg eens uit?
HET IS AL GELUKT!

Dit is de oplossinge voor als iemand ooit nog eens in de problemen komt.

Als je via de WINDOWS cd gaat repareren kom je op een dos prompt uit. Daar typ je in:

CHKDSK

en als dat klaar is

FIXBOOT
Ja, maar als je nou Linux geïnstalleerd had met GRUB bootloader ofzo, zou je met fixboot of fixmbr die bootloader deleten en kun je dus enkel nog maar Windows in... Wees blij dat je geen dual boot systeempje hebt ;)
ey, dat had ik eerst ook :P, ik heb het toen op de zelfde manier opgelost, nu werkt ie weer perfect ;), maar wat ik me af vraag,.... Hoe kan je dit krijgen ??

Gr. Jori
Geen idee..... maar ik heb wel een nieuwe netwerk liggen aanleggen met allerlei installs en gezeik over drivers dus misschien dat daar iets mis is gegaan....
Corrupt systeem bestand wat windows nodig heeft denk ik, teminste dat is wat CHKDSK doet het CHecKt je DiSK en repareerd corrupte bestanden. Ik denk dat je een probleem had gehad als je windows op een fat32 systeem had gestaan :p
ArendJan, even je windows updaten, SP2, en de laatste windows update fix uitvoeren.

Helpt voor komen dat het weer gebeurd.

Arjen
@arjen halma, ik heb SP2, en altijd de nieuwste updates, NOD32, up-to date, ZoneAlarm FireWall, up-to date, Windows Defender, up-to date, en ik scan dagenlijks m`n pc op alles, en zelf mij gebeurd dit wel eens. Wat doe ik? Ik instaleer XP opnieuw op partitie 1, en daarna gebruik ik alle programma's gelijk weer, vanaf partitie 2.
Marnix
BSOD?

ArendJan
Leg eens uit?

Blue Screen Of Death

Reageren