Beste mensen,

Ik wil meerdere databases(+/- 20) maken met één (hoofd) database. Hoe kan ik de databases onderling laten communiceren?

Het gaat betreft +/- 20 Mysql databases. Ik heb de beschikking over crontab jobs.

Alsvast bedankt

Robert-Jan
een phpscript.

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap ik ben moe.

@frank
ik vernam uit betrouwbare bron dat je nederland weereens zou aandoen...
Kalle schreef op 17.07.2007 03:55
een phpscript.

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap ik ben moe.

@frank
ik vernam uit betrouwbare bron dat je nederland weereens zou aandoen...

Lekker kort door de bocht, hier heb ik ook niks aan....
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 10:58
Lees over MySQL Cluster:

http://www.mysql.com/products/database/cluster/

Maar ik vraag me heel erg af welk doel je precies wilt bereiken...misschien zijn er wel andere oplossingen?

Als ik 2 websites heb met gegevens, met 2 verschillende databases. Dan wil ik er voor zorgen dat gegevens van database 1 naar database 2 gaan en andersom.
Met als doel dat je 2 (of meer) identieke databases krijgt?
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 11:44
Waarom richt je dan geen centrale databaseserver in waar al je sites gebruik van kunnen maken (op kunnen verbinden en opdrachten uit kunnen voeren)?

Een cluster / replicatie is een optie maar heeft best wat voeten in aarde om op te zetten, in te richten en te onderhouden...

Ik heb één database met 10 onderdelen, en 1 website met b.v. maar 1 onderdeel.
Hmm, misschien moet je e.e.a. maar even onderbouwen met een voorbeeld, maar ik begrijp het niet precies :)

Volgens mij ben je toch klaar als je 1 centrale databaseserver inricht? Meerdere websites verbinden met die server, selecteren hun database/systeem en doen hun ding?
Remco van Arkelen schreef op 17.07.2007 12:27
Hmm, misschien moet je e.e.a. maar even onderbouwen met een voorbeeld, maar ik begrijp het niet precies :)

Volgens mij ben je toch klaar als je 1 centrale databaseserver inricht? Meerdere websites verbinden met die server, selecteren hun database/systeem en doen hun ding?

Stel ik heb 1 hoofdwebsite en 10 subwebsites. Stel dat ik 10 onderwerpen heb, krijgt elke subwebsite 1 onderdeel en de hoofdwebsite alle 10 de onderwerpen. Stel dat er op de hoofdwebsite iets veranderd, dan moet dit ook op de subwebsite veranderen en andersom.

Ik wil namelijk echt apparte websites met hun apparte website die onderling data uitwisselen.

Reageren