Beste phphulpers,

Geinspireerd door de uitstekende tutorials van Blanche, misschien is het een idee om eens de ideeen voor tutorials die rondzweven met elkaar te delen, zodat eenieder die tijd en of zin heeft daar een mooie tut van kan schrijven, en zodat we het niveau encompleetheid van phphulp kunnen opkrikken.

Mijn todo list voor tutorials:

- Een eigen sessie handler (database/file based backend) (zowel script als tutorial)
- Smarty template handler
- Script voor snelle smarty/pdo interactie
- swfUploader tutorial/script
- pspell tutorial
- yui icm php tutorials

Het overgrote deel van de tutorials zijn al redelijk van niveau.

Ik zat ook te denken: het is misschien ook wel aardig om een 'still in development' (sid forum) te starten, waarbij voorafgaande aan het plaatsen van een tutorial of een script er samen met andere mensen nog aan gewerkt kan worden en zo een hoger niveau aan scripts en tutorials te halen, en dat het ook makkelijker is om tutorials die niet van niveau zijn eerst nog terug naar het 'sid' forum te verwijzen.

Wat jullie?
ja opzich een goed idee en dat sid forum heb ik niet echt een mening over omdat je dan misschien tuts krijgt die niet opelkaar zijn afgestemd in de zin van dat dan 2 mensen een stuk schrijven en dat die 2 stukken dan niet in elkaar overlopen of op elkaar zijn afgestemd..

dat je daardoor veel onvolledige tuts krijgt
Marco heeft hierboven zeker een punt. Dingen worden dan dubbel vermeld, ineens hele andere schrijfstijl, enz. Dat bevordert de kwaliteit van de tutorial niet.

Je kunt natuurlijk wel de tutorial daar plaatsen, zodat anderen hun kritiek erop kunnen leveren, waarmee jij dan weer aan de slag kunt.
Dat is natuurlijk wel een gevaar en moet je even op letten. Wanneer je even een berchtje plaatst dat je bezig bent met een onderwerp is dat gevaar simpel te ondervangen.
Arend schreef op 26.07.2007 15:02
Dat is natuurlijk wel een gevaar en moet je even op letten. Wanneer je even een berchtje plaatst dat je bezig bent met een onderwerp is dat gevaar simpel te ondervangen.

Ja op die manier is dat wel te ondervangen ja maar dan twijfel ik nog steeds aan de kwaliteit van de tuts die je dan Kan krijgen want als ik een aantal tuts zie die er nu staan die zijn gewoon echt Heel goed echt "perfect" maar hoe het dan gaat worden heb ik me twijfels bij
Waarom zouden de goede tutorials of scripts hier onder lijden?

Hoezo? Het is ook totaal niet op de tutorials gericht die goed zijn, het is op de tutorials die minder goed of gewoon van hoger niveau zijn gericht.

Ik zie twee dingen gebeuren:
[1] Er zijn een hoop scripts en tutorials die beter kunnen, en de mogelijkheid en aanbeveling om deze voordat ze geplaatst worden nog te verbeteren (vooraf is er nog meer mogelijkheid en gelegenheid om ze te verbeteren dan achteraf).

[2] Er is een manco in het aanbod van phphulp. We kunnen puur in de vorm van een brainstorm of andere lijst kijken welke manco's we graag gevuld zouden zien.
Arend schreef op 26.07.2007 15:50
Waarom zouden de goede tutorials of scripts hier onder lijden?

Hoezo? Het is ook totaal niet op de tutorials gericht die goed zijn, het is op de tutorials die minder goed of gewoon van hoger niveau zijn gericht.

dat is waar maar dan gaat misschien de kwaliteit van de tuts achteruit
Ik heb mijn bericht geedit. Zou je je stelling met argumenten kunnen voorzien?
Ik vind het een goed plan, maar ook reeds bestaande tutorials die een aanvulling behoeven of qua niveau/ diepgang niet ver genoeg gaan moeten hier dan naartoe kunnen worden verplaatst.
Wat we ook kunnen doen is voor deze tutorials (dus die onder de maat zijn)
nieuwe laten schrijven, met een lijstje voor wie welke bijwerkt/ opnieuw maakt.

Ik weet wel zeker dat dit de tutorials ten goede komt. Er wordt dan beter naar gekeken en niet zomaar geplaatst als je een "verhaaltje" hebt geschreven. Het niveau van de Tutorials kan hiermee worden opgekrikt.
Arend schreef op 26.07.2007 15:56
Ik heb mijn bericht geedit. Zou je je stelling met argumenten kunnen voorzien?

Bij deze mijn stelling:

Bij een eventueel SID forum is de kans groot dat als er door meerdere mensen aan gewerkt gaat worden dat de tuts die daar uit komen niet correct zijn omdat de schrijfstylen van personen niet hetzelfde zijn en soms dubbel

Argumenten:

1. als 2 mensen in 1 tut iets toevoegen kan er veel dubbel zijn.
2. verschillende schrijfstylen.
3. onoverzichtelijk wie wat heeft gedaan of wie waar mee bezig is.
4. "rusie" de 1 wil dat erin en de ander niet.
5. incomplete tuts als de 1 geen zin of tijd meer heeft zit de ander er mee
Het voorstel is dan natuurlijk ook niet dat andere mensen aan die tutorial doorgaan, maar dat doormiddel van om commentaar of suggesties te vragen, of gewoon om meningen te vragen voor die tutorial de auteur meer kan leren en een betere tutorial kan afleveren.

Bovendien bestaat er de mogelijkheid voor moderators om tutorials die van te laag niveau zijn terug te verwijzen naar het forum om alvorens plaatsing deze tutorial met hulp van anderen te verbeteren.

Reageren