Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn database en paginanummering: als iemand in mijn gastenboek een entry plaatst wordt daarbij een ID opgeslagen. Ook wordt UNMODERATED op 1 gezet totdat ik het bericht heb gelezen en heb geaccepteerd of afgewezen, dan wordt UNMODERATED op 0 gezet. Ik laad mijn berichten dus ook met "blablabla where UNMODERATED is 0" (of zoiets tenminste). Maar het probleem is dat mijn paginanummering de ID's telt en alles daarop ordent: het probleem is dus dat er teveel ID's zijn en er dus een paar lege pagina's extra worden aangemaakt door de paginanummering. Kan ik dit met een querie oplossen, of weet iemand een andere manier, of moet het toch echt in php?

Alvast bedankt!
Blanche, dat heeft hij al
Zoals ik in mijn post al zei ;)
@ Blanche:

Oeps, overheen gelezen. Sorry.
Ik heb het al opgelost! Ik keek naar de COUNT-tip van Josh, en toen heb ik bij de count_records functie (helemaal niet meer aan gedacht, sorry) SELECT COUNT(ID) FROM VGB_ENTRY where UNMODERATED = 0' ervan gemaakt. Bedankt voor de tip JOSH, en de rest ook heel erg bedankt voor de hulp want dit was toch wel een "major bug" in mijn php.

Hoewel het waarschijnlijk niet heel erg veel uitmaakt, blijkt COUNT(*) sneller te zijn dan COUNT(ID)...

Het is maar een tip..
Ja maar hij MOET de ID's tellen, anders gaat het fout (bijv. met unmoderated enz.). Maar toch bedankt voor de tip!
Bedankt voor je bedanktjes ;-)

Bij COUNT(*) worden de regels geteld, bij COUNT(id) worden de id's geteld, de uitkomst is hetzelfde, alleen schijnt COUNT(*) ietsje sneller te zijn. Al zul je daar waarschijnlijk niets van merken...

Reageren