Ik hoop een simpel vraagje te stellen:

Ik wil onder op de pagina zo'n nummering systeem zodat je naar verschillende nieuws pagina's kan bladeren.
Bestaat zoiets in php en hoe heet het ?

Omdat ik nu niet weet hoe het zou heten zoek ik me te pletter.
Jack schreef op 28.07.2007 13:39
Maakt het qua programeren dan nog uit welke database je gebruikt ?
Wanneer jij de bijbehorende functies uit PHP wilt gaan gebruiken, dan maakt het nogal wat uit of je pg_query() of mysql_query() gebruikt, lijkt mij logisch. Ga je PDO gebruiken, dan maakt het niks uit, dat werkt met een heleboel databases op exact dezelfde manier.

Overigens kan er in MySQL veel meer fout gaan (afhankelijk van de instellingen) dan met andere databases. Een string van 32 karakters kun je in MySQL (default settings) gerust in een VARCHAR(30) wegschrijven... Dat je een deel van de gegevens kwijt bent, dat is jouw probleem! Een goede database (-setting) keurt dit soort invoer gewoon keihard af en zo hoort het ook.

Wat betreft de versie hoef ik me geen zorgen te maken. Het is een proffesionele host.
Eerst zien, dan geloven. Een professionele MySQL 3.x hoster is ook een professionele hoster. Dat hij een waardeloos product levert, dat is weer wat anders. En vergeet niet dat slechts een heel klein deel van de providers inmiddels versie 5 heeft geinstalleerd, je moet er echt naar zoeken.
@Frank

Ik mag wel zeggen dat je een klein beetje overdrijft hoor. Mijn oude host (lycos) hadden wel MySQL 5 alleen zoog het zootje daar nogal en ben ik onlangs overgestapt naar your-webhost. Beviel vanaf het begin al een stuk beter. Helpdesk geeft (iig door de week) binnen een aantal uren wel een reactie op vragen en dergelijke. Verder (lijkt) alles vooralsnog in de 1e 4 weken prima te werken.

[edit]
Ook hier hebben ze MySQL 5 net als veel providers dat toch wel al hebben geïnstalleerd. Echter vergeten sommige providers om de aansturing voor MySQL ook bij te werken waardoor niet alle (nieuwe) mogelijkheden in MySQL 5 worden ondersteunt. Dit was bij Lycos ook het geval, waarover ik herhaaldelijk heb geklaagd, en nu heb ik m'n account stopgezet.
[/edit]

Reageren