een webserver moet je aan je ip toewijzen, dit gaat niet zomaar. 127.0.0.1 is gewoon hetzelfde als localhost.

Je moet eerst jouw ip met je webserver verbinden. But don`t ask me how...
Komt het IP adres overeen met: 192.168.5.16 als je naar deze pagina gaat?
Zoja, dan: Geen idee.
Zonee, dan heb je het verkeerde IP adres.
GaMer13 schreef op 28.07.2007 16:43
Komt het IP adres overeen met: 192.168.5.16 als je naar deze pagina gaat?

Nee, dat kan nooit overeen komen, 192.168.x.x valt namelijk in de private range en is dus het ip van de pc van de TS achter de router (als het goed is).

[edit]@TS: heb je niet per ongeluk de standaard windows firewall aanstaan? (is het enige wat ik zo even kan bedenken)[/edit]
Ooooh, is het een router... wist ik niet, want meestal is het IP iets in de richting van 84.XXX.XXX.XXX
want meestal is het IP iets in de richting van 84.XXX.XXX.XXX
Die is nieuw voor mij, heb nog nooit zo'n ip-adres gezien.

Dat is ook niet zo gek, er zijn wel een paar miljard ip-adressen op deze wereld ter beschikking... Dat een ip-adres dus met 84. begint, is onzin.
pgFrank schreef op 28.07.2007 17:41
want meestal is het IP iets in de richting van 84.XXX.XXX.XXX
Die is nieuw voor mij, heb nog nooit zo'n ip-adres gezien.

Dat is ook niet zo gek, er zijn wel een paar miljard ip-adressen op deze wereld ter beschikking... Dat een ip-adres dus met 84. begint, is onzin.

In mijn buurt teminste wel... Okej, het kunnen ook andere cijfers zijn dan 84, maar 192 oid is toch iets als een intern IP oid. Nja, het zal wel :P
NAT (nee niet droog) => internet ip: 192.168.iks.dee is een intern ip..
en dan zijn de vars iks en dee natuurlijk de overige 2 dinge..
maar een IP met 84.XXX.XXX.XXX heb ik ook nog nooit gezien! Zelfs IPv6 heeft dat niet..
Mijn ip: 84.29.77.208 ;) Nu heb je het gezien.
Het klopt 192.168.5.16 is mijn Lan-adres. Ik het een LocalAreaNetwerk (LAN) en ik wil usbwebserver op mijn lan draaien. Mijn lan is niet aangesloten op het internet.

Nu wil ik dat een andere pc in mijn domain via http://192.168.5.16/index.php op mijn webserver komt.

Mijn firewall staat uit, want mijn MANGOS-server draait goed. MANGOS draait niet als de firewall aanstaat.
Ik bump ff voor Underdogg, omdat ik ook erg benieuwd ben hoe ik zoiests zou doen :)

Reageren