Is het mogelijk om:
Wireless point's
Mobiele Telefoons
Enz

Te kunnen traceeren?

Ik heb ooit een programma gezien, dan kon je op een paar meters erna je positie van je laptop/pc bepaalen. (werkte goed!)

Iemand hier ervaring mee?
Ja, alles kan..

Politie kan nagaan of jij bij een plaats delict in de buurt bent geweest, door de signalen die je telefoon afgeven aan van die zendmasten..

Maar een (gratis?!) programma die dat doet via je laptop? Lijkt me wel geinig! Hoe heette het programma?

Grz,
Chris
Ik denk niet dat dit voor open publiek mogelijk is, want dan zou er namelijk heel erg misbruik van gemaakt kunnen worden.

Maar ik kan me vergissen.
@Chris

Dat is het juist, het was een of ander script. Ooit gezien bij iemand.

@all

Zou het wel mogelijk zij om Wifi te traceeren? Bijvoorbeeld met:
SSID
MAC
Hmz... er zijn genoeg website die het claimen te kunnen...

Wifi heb je ook gewoon apparatuur voor, en programma's zat daarvoor
NetStumbler fzoiets
uhm, nee hoor. Kan vast niet publiek. Wa denk je da Tom Tom is ? werkt oook gewoon op GPS sjit.
Ik kan met mijn MacBook vrij nauwkeurig de locatie van een accespoint berekenen door gps-gegevens te koppelen aan signaalsterkte en vervolgens een rondje te lopen. Zoiezo kan ik met mijn gps altijd erg nauwkeurig mijn eigen positie bepalen. Met telefoons heb ik geen ervaring.
Who, dat kan zeker alleen met een Macbook?

En welke data krijg je er dan uitrollen? gps?

@chris

Effe checken. :P
Ik heb lopen zoeken op google, maar ik kan geen website vinden die echt een telefoon kan vinden dmv gps...

@niek -> AN ?

[edit]
ABNormaal =)
[/edit]
@Chris
"t IS AN :P
Niet ABN
Het is een tijdje geleden gewijzigd :)
Neu, kon ook met mijn vorige laptop en dat was gewoon een standaard Dell met Windows XP.

Reageren