hier ben ik weer, ik ben nu bezig een website aan het maken voor iemand maar nu wil hij zoiets als hier om tutorials te maken en toe te voegen in de library van hem maar ik had een vraag hoe zou ik het aan moeten pakken in de php en in de database?
Alvast bedankt,
Groetjes,
Alex & Reinhout
?Onbekende gebruiker
30-07-2007 21:42
Wil je meerdere pagina's voor 1 tutorial of is een tutorial één lange pagina.
Dan moet je goed gaan bedenken hoe de tabel eruit moet zien, je hebt dus een tabel waarin je een tutorial aanmaakt, en een tabel waarin je de "onderdelen van de tut" in zet. (simpel gezegd) + natuurlijk de tabel "users" voor de gebruikers/ bezoekersinformatie, heel simpel opzetje:
TABEL tutorial
id
userid
naam
omschrijving
TABEL tut_delen
id
tut_id
inhoud
Je kan nu door het aantal tut_delen voor een bepaalde tut_id te tellen het aantal pagina's bepalen en er doorheen bladeren.
Hoeveel ervaring heb je met php?
Dit is nou niet het moeilijkste om te maken.
Toon wat meer initiatief, het begint er nu op te lijken dat je eigenlijk een compleet script aangeleverd wil hebben.
We helpen hier mensen, betekend dat de mensen wel moeten laten zien dat ze er zelf ook mee bezig zijn.
?Onbekende gebruiker
31-07-2007 10:12
ja, ik heb zelf al een scriptlibrary maar hoe moet ik dat omzetten om tutorials te weergeven en toevoegen?
Hoeveel ervaring heb je met php?
Dit is nou niet het moeilijkste om te maken.
Toon wat meer initiatief, het begint er nu op te lijken dat je eigenlijk een compleet script aangeleverd wil hebben.
We helpen hier mensen, betekend dat de mensen wel moeten laten zien dat ze er zelf ook mee bezig zijn.
Ik zal wel eens kijken
heb nog niet (bijna geen) ervaring, maar ik moet ergens beginnen he ;)