Ik zit hier op werk de pc's opnieuw te installeren, en een bepaalde pc heeft een vreemd probleem.
Het bestond al voor het opnieuw installeren van windows, en helaas na de herinstallatie nog steeds :(
Na het opstarten van de pc is er geen netwerk, dwz, geen lokaal netwerk en geen internet.
Na een herstart van de pc is dat er allemaal wel.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Software, hardware?
Alle drivers van de netwerkkaart (marvell yukon pci 1gb) zijn up to date.
ALs laatste optie kun je de Windows repairconsole uitvoeren en anders ff opnieuw installeren.. Bij WinBlows is dat vaak de enige oplossing..

Wat je ook eventueel nog proberen is de netwerkkaart volledig opnieuw installeren (drivers verwijderen, opnieuw opstarten en opnieuw installeren)
Het is niet anders :) Ach ik krijg mijn week iig wel vol zo!

Nouja iig bedankt voor de hulp, ik zeg na de vakantie wel tegen mn baas dattie NIEUWE systemen moet kopen! (en niet de oude met crappy 2e hands hardware laat 'upgraden' bij Schutte Systems)
@Wes

lol, ik moest 1 dag stage lopen en dan koffie voor 6 mensen halen? Damm die trap. :P
Ach ik werk hier ook met 4 man, waarvan ik samen met nog iemand alleen de internetdiensten doe. Maar om nou te zeggen dat we 'klein' zijn, nee niet bepaald. Tis maar hoe je je mensen indeelt en hoe hard je werkt :)
wes schreef op 31.07.2007 09:24
en waar werk jij dan vincent dat je 5 man enorm klein vind

Nova innovene
bedrijf met rond de 180 werknemers die over meedere locaties in europa/amerika gevestigt is.
fascinerend
mja
moet toch wat in je vakantie.
[update]

okee, pc opnieuw geinstalleerd gister, en ik zet hem vandaan aan en wat denk je? geen netwerk!

dus ik wil mijn ip adres bekijken, guess what? er wordt gewoon helemaal geen netwerkkaart gezien. als ik kijk bij apparaatbeheer staat hij er gewoon helemaal niet tussen.

wtf? iemand een oplossing hiervoor? klinkt mij toch als iets in de bios... ik ga wel ff proberen (heb toch tijd zat als t weer fout gaat ^_^)
Dikke kans dat je netwerkkaart naar de klote is hihi :)
prik ff extern netwerkkaartje erbij.. en kijk of t daarmee ook fout gaat..

lijkt er inderdaad op dat je onboard shizzle kaduuk is...

Reageren