Ik denk dat ik het hier goed plaats. Ik las dit op het internet toen ik zocht naar mod_rewrite:

mod_rewrite

Dus mod_rewrite is alweer achterhaalt? Ik ben nooit bezig geweest met optimalisatie voor zoekmachines dus misschien is dit al heel lang achterhaalt(A) sorry voor het onderwerp dan. :P
Volgens mij is er wel al een keer een topic over geweest ja. Inderdaad kunnen zoekmachines (een aantal) er nu wel mee om gaan. Dat neemt niet weg dat (en dat is gewoon mijn mening) het mooier is als je niet een rijtje krijgt met een aantal get variabelen erin.
Je hebt gelijk, ik vind dat ook mooier. Maar ik wilde het als excuus gebruiken omdat het mij maar niet lukt :( terwijl ik mod_rewrite geïnstalleerd hebt (zegt de phpinfo() pagina).
Steven, heb je ook een voorbeeld waar het niet lukt? Krijg je een 500 error?
.htacces:
RewriteEngine On
RewriteRule ^dd/index/ dd/index.php

Dit lukt bijvoorbeeld niet. Ik voer na het domein /dd/index/ in en dan krijg ik een 404 pagina. Voer ik na het domein /dd/index.php dan krijg ik gewoon de pagina.
.htaccess

(A) ja dat had ik sorry voor de typ fout.

Doe ik iets fout? Of zijn er nog andere methodes met mod_rewrite?
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.+)$ dd/index.php

Probeer eens alles naar dd/index.php te laten gaan.

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Dan krijg ik dus dit..
Iemand een idee waarom ik een 500 error krijg?
Om de een of andere magische wijze is het me gelukt. Nouja.. het deed het ineens. :D

Maar nu zit ik met een andere dringende vraag. Ik heb nu dit in mijn .htaccess bestand:

RewriteEngine On
RewriteRule ^dd/index/ dd/index.php

Maar volgens mij werkt nu de link naar het css bestand niet meer want de layout ligt nu overhoop. Als ik gewoon index.php typ in plaats van index/ dan krijg ik wel de normale pagina.

Reageren