ik kan geen java.
maar kan ik van screen.width en van screen.height gewoon de waar de krijgen?
iets van $sheight=screen.height en $swidth=screen.width.
dat hoop ik te minste.
if(!empty($width) and !empty($height))
{
print("De breedte van je beeldscherm bedraagt ". $width ." pixels, en de hoogte bedraagt ". $height ." pixels. ");
}
?>
De javascript staat in een onload-event, omdat de pagina + formulier eerst geladen moet zijn om alles uit te voeren.
Wat er in principe gebeurt is dat de javascript een standaardfunctie ingebouwd heeft - screen.width en screen.height. Deze halen de grootte van je beeldscherm op. Die waarden worden dan naar een input gestuurd (met id width en id height), en die worden dan verzonden via een formulier. Dit is al veel moeilijker hackbaar doordat er niks in de URL verschijnt.
Deze methode is best flexibel - je kunt de form-tag aanpassen zodat die doorverwijst naar een volgende pagina, om daar alles te gebruiken.
maar is het niet handiger/veiliger om de waarde via een verborgen input mee te sturen?
Nee, beide 'onveilig', want beide zijn heel eenvoudig aan te passen.
Aan de andere kant... boeiend. Je doet er toch niets mee.
Mag ik vragen wat je er mee gaat doen?
Als het alleen maar 'tonen' is wat hun schermbreedte is: bepaar je de moeite. Dat interesseert niemand iets.
Als het voor opmaak is: bespaar je de moeite. Ga eens kijken naar de opmaaktaal CSS en dan vooral naar media-queries.
Als het voor opslaan van informatie van gebruikers is: ja leuk.... belangrijk?
Jullie hebben trouwens allemaal door dat dit een topic is uit 2007?
Just checking....
Maar toch heeft er iemand gereageerd ;-)
Overigens is het nutteloos om net javascript gegevens op te vragen, en die dan door te sturen naar een php script, en ze dan weer te tonen.
Iets wat je met JS op kunt vragen kan je ook tonen met JS