Beste mensen,

Waarom is de volgende if-statement NIET waar en die daarop WEL:

if (isset($var) == "value") {
  // Deze is FALSE, zolang je geen $var = "value"; boven het statement zet.
}

if (isset($_SERVER['QUERY_STRING']) == "value") {
  // Deze is TRUE, maar de $QUERY_STRING is leeg. Misschien ten overvloede als je het wilt reproduceren: $QUERY_STRING is een predefined en dus case-sensitive variabele.
}

Wie kan me uit dit raadsel hebben? Vind het nogal frustrerend, zacht uitgedrukt...
maakt niet uit joh, ik reageer dat wel af op de 1e phphulper die ik int echt tegen kom ;)

@sander

ik flame niet en ik zeg nergens dat je vraag eenvoudig is. tis alleen als jij aangeeft al sinds php4 te phpen, maar je gebruikt geen isset()... dan is er al behoorlijk iets mis met je kennis. En aan de code die je eerst post ga je steeds verder de verkeerde richting in. Ik vind het prima als iemand php leert, good for you. Maar doe het dan wel goed
@wes
Ja, ben ik met je eens; isset() had ik eerder moeten gebruiken. Ik was er alleen al sinds vanochtend mee bezig. Vooral omdat andere statements wel werkten en sommigen weer niet in een systeem dat ik aan het ombouwen ben, zag ik even door de bomen het bos niet meer. Oftewel; verkeerde logica geinterpreteerd en heb me er suf op gestaard; nu snap ik waarom 't ene wel werkte en het ander niet. Ik blijf een mens en tja, hoop jij ook.
wes schreef op 07.08.2007 16:12
maakt niet uit joh, ik reageer dat wel af op de 1e phphulper die ik int echt tegen kom ;)
Ik stuur wel vast wat phphulpers vooruit dan zondag :P

Reageren