Ik heb een tabel: records

uidNumber | name | beheer
---------------------------
      2011 | test | 1
      2012 | test | 1
      2013 | test | 1
      2014 | test | 2
      2015 | test | 1
      2016 | test | 1
      2017 | test | 2
      2018 | test | 2
      2019 | test | 2
      2020 | test | 1

waar uidNumber een autoincrement key is.
Dit is uiteindelijk voor een linux systeem voor webdomain records. Nu is het zo dat er zodra ik een uid verwijder, ik daar een gat in mijn database krijg.

mn vraag is nu:
Is het mogelijk om bij het invoeren van een nieuwe record, te kijken of er nog een gat gedicht kan worden met een uidNumber. Zoja gebruik dat uidNumber, zo nee ga 'gewoon' met autoincrement laatste + 1 verder.
Jurgen schreef op 08.08.2007 12:45
je betaalt toch niet voor bijv record 300 t/m 450? mij lijkt het logischer dat je gewoon betaald voor 150 records?

Voor records betalen is helemaal niet logisch. Eén record van 2 Gig neemt nog altijd meer ruimte in dan 1000 records van 5 Bytes.
wes schreef op 08.08.2007 12:39
@frank
dat heeft het wel in mijn geval. jij weet ook dat als ik zeg dat ik zoiets wil, ik dat ook niet 'gewoon' kan doen zoals het zou moeten.
En daar ga jij dus de mist in, dit bestaat namelijk niet. Het is een uniek record en daarmee houdt iedere betekenis op.

Heb jij nog een stukje data met een bepaalde betekenis, bv. een volgorde of ouderdom, dan zul je dus een extra kolom moeten aanmaken. Dit heeft namelijk niets te maken met het unieke record.
anywho ik heb de oplossing dus al, iedereen kan stoppen met miepen, not that i care
Yeah, right. De naam is toch Wes? En nu jij een keertje niet kan miepen moeten wij ook maar stoppen met miepen? Dacht het niet!!!

;)

Ps. Het verhaal over unieke records is wél serieus bedoelt.
maar wes,
je hebt mij en velen anderen erg nieuwsgierig gemaakt.
wat is nu die reden van een bepaalde range? leg dat eens uit... ik kan het me namelijk niet voorstellen en ben erg benieuwd waarom jij daar wel last van hebt...

Reageren